1. 1. كرمه -صلى الله عليه وسلم-: Generosity - peace be upon him -:
إن كرمه - صلى الله عليه وسلم- كان مضرب الأمثال، وقد كان - صلى الله عليه وسلم- لا يرد سائلاً وهو واجد ما يعطيه، فقد سأله رجل حلةً كان يلبسها، فدخل بيته فخلعها ثم خرج بها في يده وأعطاه إياها. The generosity - peace be upon him - the proverbial, and it was - peace be upon him - is not a liquid and find what gives, the man asked the suit was worn, and his home Fajalaa then came out in his hand and gave it to her.
وفي صحيح البخاري ومسلم عن جابر بن عبد الله-رضي الله عنهما-قال: ما سُئل رسول الله - صلى الله عليه وسلم- شيئاً على الإسلام إلا أعطاه، سأله رجل فأعطاه غنماً بين جبلين فأتى الرجل قومه، فقال لهم: (يا قوم أسلموا فإن محمداً يُعطي عطاء من لا يخشى الفاقة ) مسلم كتاب الفضائل باب ما سئل رسول الله شيئا قط فقال لا وكثرة عطائه (4/1806) رقم (2312)، وكان الرجل ليجيء إلى رسول الله - صلى الله عليه وسلم- ما يريد إلا الدنيا فما يمسي حتى يكون دينه أحب إليه وأعز من الدنيا وما فيها، أخرج البخاري عن ابن عباس -رضي الله عنهما-، وقد سئل عن جود الرسول وكرمه، فقال: (كان رسول الله - صلى الله عليه وسلم- أجود الناس، وكان أجود ما يكون في شهر رمضان حين يلقاه جبريل بالوحي فيدارسه القرآن، فرسول الله أجود بالخير من الريح المرسلة). In Sahih Al-Bukhari and Muslim from Jabir ibn Abd Allah - may Allah be pleased with him - said: Asked what the Messenger of Allah - peace be upon him - something about Islam only given, a man asked him gave him a sheep between two mountains came a man of his people, he said to them: ("O my people converted to Islam, the Muhammad gives the tender is not afraid of poverty) and Muslim Book of Virtues "Chapter asked the Messenger of Allah, but never said not many tender (4 / 1806) No (2312), and was the man to come to the Messenger of Allah - peace be upon him - what he wants only the minimum, what the evening so that the religion I love him and dearest of the minimum and where, Bukhari narrated from Ibn Abbas - may Allah be pleased with him - was asked for an apostle and generosity, he said: (The Messenger of Allah - peace be upon him - good people, and is the finest in Ramadan when Jibreel inspiration and study the Koran, God Vrcol more generous than the blowing wind). البخاري - الفتح- كتاب المناقب, باب صفة النبي -صلى الله عليه وسلم- (6/653) رقم (3554)، بمعنى أن إعطائه دائماً لا ينقطع بيسر وسهولة، وها هي ذي أمثلة لجوده وكرمه - صلى الله عليه وسلم-. Al-Bukhari - Conquest - Book qualities, door status of the Prophet - peace be upon him - (6 / 653) No. (3554), in the sense that giving does not always cut off smoothly, and there are a examples of the quality and generosity - peace be upon him -.
- وحملت إليه تسعون ألف درهم فوضعت على حصير، ثم قام إليها يقسمها فما رد سائلاً حتى فرغ منها. - And carried him ninety thousand dirhams placed on the mat, and then dividing it by the response and asked, What is even finished it.
- أعطى العباس - رضي الله عنه- من الذهب ما لم يطق حمله. - Gave Abbas - may Allah be pleased with him - of gold unless Itq drive.
(هذا الحبيب يا محب (525- 526). (This is my beloved lover (525-526).
2. 2. حلمه - صلى الله عليه وسلم -: His dream - peace be upon him -:
الحلم: هو ضبط النفس حتى لا يظهر منها ما يكره قولاً كان أو فعلاً عند الغضب، وما يثيره هيجانه من قول سيء أو فعل غير محمود. Dream: It is self-restraint so as not to show them what he hates the word, or actually when angry, and raised its raging from bad to say or do is not good. هذا الحلم كان فيه الرسول - صلى الله عليه وسلم- مضرب المثل، والأحداث التي وقعت له - صلى الله عليه وسلم- شاهدة على ذلك. This dream was where the Prophet - peace be upon him - a byword, and the events that occurred to him - peace be upon him - bear witness to this.
- في غزوة أحد شُجت وجنتاه, وكُسرت رباعيته, ودخلت حلقات من المغفر في وجهه - صلى الله عليه وسلم- فقال: (اللهم اغفر لقومي فإنهم لا يعلمون) البخاري، الفتح كتاب الأنبياء, باب حديث الغار (6/593) رقم (3477) والجامع الصحيح (3477)، وهذا منتهى الحلم والصفح والصبر منه - صلى الله عليه وسلم-. - In the Battle of one Cjt cheeks, broke Rbaith, entered the rings for forgiveness in the face - peace be upon him - said: (God forgive national, they do not know him), the opening book of the prophets, the door of a modern Laurel (6 / 593) No. (3477) and the right of the Whole (3477), this ultimate dream and forgiveness and patience it - peace be upon him -.
- والرسول-صلى الله عليه وسلم-يقسم الغنائم فقال له: ذو الخويصرة اعدل يا محمد فإن هذه قسمة ما أريد بها وجه الله!! - The Prophet - peace be upon him - said to him, dividing the spoils: a fairer Akhawbarp O Muhammad, this division is to be the face of God!! فقال له الرسول - صلى الله عليه وسلم-: (ويلك فمن يعدل إن لم أعدل) صحيح مسلم, كتاب الزكاة, باب ذكر الخوارج وصفاتهم (2/755) رقم (1064)، وحلم عليه ولم ينتقم منه. Said to him, the prophet - peace be upon him -: (Woe is adjusted, if not fairer) Sahih Muslim, Book of Zakat, Chapter on them to the attributes (2 / 755) No. (1064), and the dream he did not retaliate for it.
- عن أنس أن النبي - صلى الله عليه وسلم- أدركه أعرابي فأخذ بردائه فجبذه جبذة شديدة حتى نظر إلى صفحة عنق رسول الله - صلى الله عليه وسلم- وقد أثرت فيه حاشية الرداء من شدة جبذته، ثم قال: يا محمد مر لي من مال الله الذي عندك فالتفت إليه رسول الله - صلى الله عليه وسلم- فضحك وأمر له بعطاء. - From Anas that the Prophet - peace be upon him - he catches a Bedouin took the cloak Fjbzh Jbzp so intense look at the page the neck of the Messenger of Allah - peace be upon him - has affected the footnote to dress the severity of Jbzth, and then said: you have over me from the wealth of God that you have turned to him, the Messenger of Allah - peace be upon him - he smiled and ordered his bid. البخاري الفتح، كتاب الأدب, باب التبسم والضحك (10/519) رقم (6088), ومسلم, كتاب الزكاة, باب إعطاء من سأل بفحش وغلظه (2/730-731) رقم (1057). Fath al-Bukhaari, Kitaab al-door smiles and laughter (10/519) No. (6088), and Muslim, The Book of Zakat, give the door of a harsh manner, asked obscene (2/730-731) No. (1057).
- وعن أبي هريرة أن أعرابياً جاء إلى النبي - صلى الله عليه وسلم- يستعينه في شيء فأعطاه ثم قال: (أحسنت إليك؟) قال الأعرابي: لا، ولا أجملت، قال: فغضب المسلمون وقاموا إليه فأشار إليهم أن كفوا، قال عكرمة: قال أبو هريرة: ثم قام النبي - صلى الله عليه وسلم- فدخل منزله ثم أرسل إلى الأعرابي فدعاه إلى البيت فقال: (إنك جئتنا فسألتنا فأعطيناك، فقلت ما قلت)، فزاده رسول الله - صلى الله عليه وسلم- شيئاً، ثم قال: (أحسنت إليك)، قال الأعرابي: نعم، فجزاك الله من أهل وعشيرة خيراً. - It was narrated that Abu Hurayrah that a Bedouin came to the Prophet - peace be upon him - he should seek His thing in Atta then said: (Well done to you?) Said the Bedouin: No, not outlined, he said: angry Muslims and have him recalled to them that no longer, he said Ikrema: said Abu Huraira: "Then the Prophet - peace be upon him - entered his home and then sent to a Bedouin called him home, he said: (You Jitna Vsoltna Voattiynak, I said what I said), Vzadeh Messenger of Allah - peace be upon him - something, then he said: (Well done you), the Bedouin: "Yes, Allaah reward of family and clan good. فقال النبي - صلى الله عليه وسلم-: (إنك جئتنا فسألتنا فأعطيناك، وقلت ما قلت، وفي أنفس أصحابي شيء من ذلك، فإن أحببت فقل بين أيديهم ما قلت بين يدي حتى يذهب من صدورهم ما فيها عليك)، قال: نعم. The Prophet - peace be upon him -: (You Jitna Vsoltna Voattiynak, and I said what I said, my friends and most precious thing of this, say I liked what I have said in their hands in front of their chests to go from where you are), he said: "Yes. قال أبو هريرة: فلما كان الغد أو العشي جاء فقال رسول الله - صلى الله عليه وسلم-: (إن صاحبكم هذا كان جاء فسألنا فأعطيناه، وقال ما قال: وأنا دعوناه إلى البيت فأعطيناه فزعم أنه قد رضي أكذلك؟) قال الأعرابي: نعم فجزاك الله من أهل وعشيرة خيراً. Abu Hurayrah said: When was tomorrow or evening, came the Messenger of Allah - peace be upon him -: (if your companion that was came asked us Voattiynah, and said what he said: I invited him to the house Voattiynah he claimed that it has consented Okzlk?) Said the Bedouin: "Yes Vdzak God's family and clan good. قال أبو هريرة: فقال النبي - صلى الله عليه وسلم-: (ألا إن مثلي ومثل هذا الأعرابي كمثل رجل كانت له ناقة، فشردت عليه، فاتبعها الناس، فلم يزيدوها إلا نفوراً، فناداهم صاحب الناقة: خلوا بيني وبين ناقتي فأنا أرفق بها وأعلم، فتوجه لها صاحب الناقة بين يديها فأخذ لها من قمام الأرض فردها هوناً هوناً حتى جاءت واستناخت، وشد عليها رحلها، واستوى عليها، وإني لو تركتكم حيث قال الرجل ما قال، فقتلتموه دخل النار) رواه البزار في مسنده وقال: لا نعلمه يروى عن رسول الله - صلى الله عليه وسلم- إلا من هذ الوجه. "Abu Huraira: The Prophet - peace be upon him -: (unless, like me and the Bedouin is like a man who had nothing, Fshardt it, Vatbaha people, not Izidoha only alienate, Venadahm the camel: Let me and Fuck I am attaching a know, proceed with his camel in her hands took her Qmam Earth line up in humility, humility, came up and Astnacht, and pulling the devil, and ripen it, and if I left you where the man said what he said, Afqatltamoh) Fire Narrated by Bazzar in his Musnad, and said: we do not know is narrated from the Messenger of Allah - peace be upon him - only this face. كشف الأستار (3/159-160). Revealed the scenes (3/159-160).
- وجاءه زيد بن سعنة أحد أحبار اليهود بالمدينة، جاء يتقاضاه ديناً له على النبي - صلى الله عليه وسلم- فجذب ثوبه عن منكبه وأخذ بمجامع ثيابه وقال مغلظاً القول: (إنكم يا بني عبد المطلب مُطلٌ) فانتهره عمر وشدد له في القول، والنبي - صلى الله عليه وسلم- يبتسم، وقال - صلى الله عليه وسلم-: (أنا وهو كنا إلى غير هذا أحوج منك يا عمر، تأمرني بحسن القضاء وتأمره بحسن التقاضي)، ثم قال: (لقد بقي من أجله ثلاث)، وأمر عمر أن يقضيه ماله، ويزيده عشرين صاعاً لما روّعه، فكان هذا سبب إسلامه فأسلم، وكان قبل ذلك يقول: ما بقي من علامات النبوة إلا عرفته في محمد - صلى الله عليه وسلم- إلا اثنتين لم أخبرهما، يسبق حلمه جهله، ولا تزيده شد الجهل إلا حلماً، فاختبره بهذه الحادثة فوجده كما وصف. - Came and Zaid bin Sanp a rabbi of the city, was paid to have him on the Prophet - peace be upon him - Attracting clothes for shoulder and took Bmjama his clothes and said Mglza say: (You are my son Abdul Muttalib overlooking) rebuked the age and stressed to him to say, the Prophet - peace be upon him - smiling, he said - peace be upon him -: (he and I were to not in this dire need of Thee, O Omar, do you command me in good judicial and telling him good litigation), and then said: (I have stayed for him three years), and Umar ordered that the spent wealth, and aggravated twenty saa to the magnificence, was the cause of Islam became Muslim, and before that says: "What remained of the signs of prophethood only known in Muhammad - peace be upon him - only two have not told them, never dream of ignorance, not a trend strain of ignorance only a dream, Fajnbarh found to this incident as described. رواه أبو نعيم في دلائل النبوة (1/108-112), والحاكم في المستدرك وصححه وأقره الذهبي (3/604-605), والهيثمي في مجمع الزوائد (8/239-240). Narrated by Abu Naim directories prophecy (1/108-112), and the ruling Mustadrak and classed and approved by Golden (3/604-605), and al-Bayhaqi in Zawaa'id (8/239-240).
هذا شيء يسير من حلمه - صلى الله عليه وسلم-. This little bit of his dream - peace be upon him -.
3. 3. عفوه - صلى الله عليه وسلم-: Forgiveness - peace be upon him -:
العفو: هو ترك المؤاخذة عند القدرة على الأخذ من المسيء المبطل، وهو من خلال الكمال، وصفات الجمال الخلقي. Amnesty: He left when accountability is the ability to take from the abuser repayment, which is through the perfection, beauty and moral qualities.
قالت عائشة-رضي الله عنها-: ما خُيِّر رسول الله - صلى الله عليه وسلم- بين أمرين إلا اختار أيسرهما ما لم يكن إثماً، فإن كان إثماً كان أبعد الناس منه، وما انتقم رسول الله - صلى الله عليه وسلم- لنفسه إلا أن تُنتهك حرمة الله تعالى فينتقم لله بها. Said Aisha - may Allah be pleased: - The Messenger of Allah - peace be upon him - between the two would choose the easier it is not a sin, it was a sin beyond the people against it, and avenged the Messenger of Allah - peace be upon him - for himself only to violate the the sanctity of God Almighty God by the broker. البخاري - الفتح- كتاب المناقب باب صفة النبي -صلى الله عليه وسلم- (6/654) رقم (3560). Al-Bukhari - conquest - a book character and the door status of the Prophet - peace be upon him - (6 / 654) No. (3560).
عن جابر بن عبد الله قال: قاتل رسول الله محارب بن خصفة، قال: فرأوا من المسلمين غرّه فجاء رجل حتى قام على رسول الله - صلى الله عليه وسلم- بالسيف فقال: من يمنعك مني، قال: (الله)، فسقط السيف من يده فأخذ رسول الله - صلى الله عليه وسلم- السيف فقال: (من يمنعك مني؟) قال: (كن خير آخذ قدر)، قال: (أتشهد أن لا إله إلا الله، وأني رسول الله)، قال: (لا، غير أني لا أقاتلك، ولا أكون مع قوم يقاتلونك). Jabir bin Abdullah said: Assassin's Messenger of Allah Muhaarib _khasvp, he said: they saw Muslims Suddenly there came a man up by the Messenger of Allah - peace be upon him - by the sword, he said: It prevents you from me, he said: (Allah), fell the sword from his hand So the Messenger of Allah - peace be upon him - the sword, he said: (from preventing you from me?) said: (Be good take much), he said: (testify that there is no god but Allah, and I am the Messenger of God), said: "(No, I do not Oqatlk, and be with people Iqatlonc). فخلى سبيله. Fajli him.
فجاء أصحابه فقال: (جئتكم من عند خير الناس). Came his companions and said: (I come from when the good people). (المسند (3/365)، والبخاري بنحوه كتاب المغازي, باب غزوة ذات الرقاع (7/491) رقم (4136), ومسلم بنحوه, كتاب صلاة المسافرين وقصرها – باب صلاة الخوف (1/576) رقم (843). (Musnad (3 / 365), and Al-Bukhari believers in the book Maghazi door battle with patches (7 / 491) No. (4136), and Muslim believers in, prayer book passengers and limiting - the door of the fear prayer (1 / 576) No. (843).
وعن أسامة بن زيد أن رسول الله - صلى الله عليه وسلم- ركب على حمار، فقال: (أي سعد ألم تسمع ما قال أبو الحباب) يريد عبد الله بن أبيّ قال: كذا وكذا، فقال سعد بن عبادة: اعف عنه واصفح، فعفا عنه رسول الله - صلى الله عليه وسلم-. And Usama bin Zaid that the Messenger of Allah - peace be upon him - rode on a donkey, he said: "(ie, Saad Did not you hear what Abu Hubaab) wants Abdullah bin Abi said: so and so, he said Saad bin worship: effective by Forgive, Fva him Messenger of Allah - peace be upon him -. (البخاري، الفتح, كتاب تفسير القرآن, باب قوله تعالى: { ولتسمعن من الذين أوتوا الكتاب من قبلكم ومن الذين أشركوا أذىً كثيراً}، (8/78) رقم (4566), ومسلم بنحوه, كتاب الجهاد والسير, باب دعاء النبي - صلى الله عليه وسلم- وصبره على أذى المنافقين (3/1422-1423) رقم (1798). (Bukhari, al-Fath, the book interpretation of the Koran, the door says: (and Tsaman who received the Scripture before you, and who have been hurt deeply,), (8 / 78) No. (4566), and Muslim believers in, the Book of Jihad and walking, the door of supplication of the Prophet - peace Allaah be upon him - and his patience harm hypocrites (3/1422-1423) No. (1798).
- لما دخل المسجد الحرام صبيحة الفتح ووجد رجالات قريش جالسين مطأطئين الرؤوس ينتظرون حكم رسول الله - صلى الله عليه وسلم- فيهم، فقال: (يا معشر قريش ما تظنون أني فاعل بكم؟) قالوا: أخ كريم، وابن أخٍ كريم!، قال: (اذهبوا فأنتم الطلقاء!) قال الألباني: لم أقف له على إسناد ثابت وهو عند ابن هشام معضل (انظر كتابه "دفاع عن الحديث النبوي" ص: 32) فعفا عنهم بعدما ارتكبوا من الجرائم ضده وضد أصحابه ما لا يُقادر قدره ولا يحصى عده، ومع هذا فقد عفا عنهم، ولم يعنف، ولم يضرب، ولم يقتل، فصلى الله عليه وسلم. - When he entered the Grand Mosque on the morning of the opening and found the men of the Quraish were sitting with shame heads waiting for the rule of the Messenger of Allah - peace be upon him - including, he said: (O Quraish what you think I am active with you?) Said: brother, and nephew of cream!, He said: (Go you are free!) Al-Albani said: I do not agree on a fixed base, and when Ibn Hisham problematic (see his book "Defending the Hadith" Y: 32) Fva them after the crimes committed against him and his companions do not Iviadr myriad of promise, Still, he pardoned them, and no assaults, no hits, no kill, and prayed God upon him.
- وعن أنس بن مالك - رضي الله عنه-: أن يهودية أتت النبي - صلى الله عليه وسلم- بشاة مسمومة ليأكل منها فجيء بها إلى النبي - صلى الله عليه وسلم- فسألها عن ذلك، فقالت: (أردت قتلك)، فقال النبي - صلى الله عليه وسلم-: (ما كان الله ليسلطك على ذلك)، أو قال: (على كل مسلم)، قالوا: أفلا نقتلها؟ - Anas bin Malik - may Allah be pleased with him: - that a Jewish came to the Prophet - peace be upon him - a sheep poisoned to eat them Vjie to the Prophet - peace be upon him - asked her about it, she said: (I wanted to kill you), said the Prophet - peace peace be upon him -: (What was God Isultk on it), or he said: (all Muslim), they said: do you not kill her? " قال: لا. He said: no. صحيح مسلم, كتاب السلام، باب السم (4/1721) رقم (2190)، البخاري- الفتح, كتاب الهبة وفضلها, باب قبول الهدية من المشركين (5/272) رقم (2617). Sahih Muslim, Book of Peace, the door poisoning (4 / 1721) No (2190), al-Bukhari - Conquest, Book Giveaway and virtues, the door to accept the gift of the idolaters (5 / 272) No. (2617).
4. 4. شجاعته - صلى الله عليه وسلم -: Courage - peace be upon him -:
إن الشجاعة خلق فاضل، ووصف كريم، وخلة شريفة، لا سيما إذا كانت في العقل كما هي في القلوب، وكان النبي - صلى الله عليه وسلم- أشجع الناس على الإطلاق، فمن الأدلة على شجاعته ما يلي: The courage to create Fadel, and Karim, friendship, and honest, especially if they are in the mind as it is in their hearts, and the Prophet - peace be upon him - I would encourage people at all, it is evidence of his courage as follows:
- شهادة الشجعان الأبطال له بذلك، فقد قال علي بن أبي طالب - رضي الله عنه-، وكان من أبطال الرجال وشجعانهم، قال: "كنا إذا حمي البأس واحمرت الحدق نتقي برسول الله - صلى الله عليه وسلم-، فما يكون أحد أقرب إلى العدو منه". - Certificate of brave heroes to do so, he said Ali bin Abi Talib - may Allah be pleased with him - and was a champion of men and Cdjaanhm, he said: "We were, if meaty bass and turned red Alhdq prophylactics Messenger of Allah - peace be upon him -, what will be one of the closest to the enemy of it. " رواه أحمد في مسنده (1/156)، والبغوي (13/257). Narrated by Ahmad in his Musnad (1 / 156), and Baghawi (13/257).
وعن البراء قال: "كنا والله إذا احمر البأس نتقي به – يعني النبي -صلى الله عليه وسلم- وإن الشجاع منا الذي يحاذى به". And on the Bara said: "God, if we were red bass prophylactics tags - meaning the Prophet - peace be upon him - even courageous of us who aligned it." مسلم كتاب الجهاد والسير , باب غزوة حنين (3/1401). Muslim book of jihad and the traffic section Battle of nostalgia (3 / 1401).
- وعن أنس بن مالك قال: كان رسول الله - صلى الله عليه وسلم- من أجمل الناس وأجود الناس وأشجع الناس، ولقد فزع أهل المدينة مرة فركب فرساً لأبي طلحة عرياناً, ثم رجع وهو يقول: (لن تراعوا لن تراعوا) ثم قال: (إنا وجدناه بحراً) البخاري- الفتح، كتاب الأدب, باب حسن الخلق والسخاء وما يكره من البخل(10/470)، ومسلم كتاب الفضائل, باب في شجاعة النبي- عليه السلام- وتقدمه في الحرب (4/1802-1803) رقم (2307). - It was narrated that Anas ibn Maalik said: The Messenger of Allah - peace be upon him - the most beautiful people and good people and encourage people, and have been terrified people of the city once rode a horse of Abu Talha al-naked, then he came back, he says: (will not you take will not you take) and then said: ( Surely we found sea) al-Bukhari - Conquest, Kitaab al-door good manners and generosity and hates from miserliness (10/470) and Muslim Book of Virtues, a door in the courage of the Prophet - peace be upon him - and progress in the war (4/1802-1803) No. (2307 ).
- مواقفه البطولية الخارقة للعادة في المعارك، ومنها ما كان في حنين حيث انهزم أصحابه وفر رجاله لصعوبة مواجهة العدو من جراء الكمائن التي نصبها وأوقعهم فيها وهم لا يدرون، فبقى وحده - صلى الله عليه وسلم- في الميدان يجول ويصول وهو على بغلته يقول: - His heroic and extraordinary in the fighting, including what was in nostalgia, where defeated his companions fled his men to the difficulty of confronting the enemy as a result of ambushes that and caught in where they do not know, leaving alone - peace be upon him - in the field is touring persists, he is yielding variety says:
أنا النبي لا كذب Prophet I do not lie
أنا ابن عبد المطلب I'm Abd al-Muttalib
عن البراء: قال لما غشيه المشركون نزل فجعل يقول: (أنا النبي لا كذب، أنا ابن عبد المطلب)، فما رُؤي في الناس يومئذ أحد كان أشد من النبي - صلى الله عليه وسلم-. On the Bara: said to detest trance down and he started saying: (I am not the Prophet a lie, I'm Abdul Muttalib), what was seen in people Day one was worse than the Prophet - peace be upon him -. البخاري-الفتح، كتاب الجهاد والسير, باب من قال خذها وأنا ابن فلان (6/190) رقم (3042), ومسلم كتاب الجهاد والسير, باب في غزوة حنين (3/1401). Al-Bukhari - Conquest, a book of jihad and the traffic section of the said Take it, and I'm so and so (6 / 190) No. (3042), the Muslim book of jihad and the traffic section in the Battle of nostalgia (3 / 1401).
وما زال في المعركة وهو يقول: (إلي عباد الله!!) حتى فاء أصحابه إليه وعاودوا الكرة على العدو فهزموه في الساعة. Still in the battle, he says: (to the Servants of Allah!) To meet him and his companions resumed the ball on the enemy Vhzmoh per hour.
كانت تلك الشواهد على شجاعته -صلى ا لله عليه وسلم- وما هي إلا غيض من فيض، ومواقفه - صلى الله عليه وسلم- كلها تدل على ما كان عليه من الشجاعة, ولقد قال أنس بن مالك: "كان النبي - صلى الله عليه وسلم- أحسن الناس وأجود الناس وأشجع الناس". That was the evidence of his courage - blessings of a God upon him - and is only the tip of the iceberg, and positions - peace be upon him - all of which indicate what it was courage, and he has said that Anas ibn Malik: "The Prophet - peace be upon him - the best people and best people and encourage people. " (البخاري كتاب الأدب, باب حسن الخلق والسخاء وما يكره من البخل (10/470)، ومسلم كتاب الفضائل, باب في شجاعته - صلى الله عليه وسلم- وتقدمه للحرب (4/1802) رقم (2307)). (Bukhaari, Kitaab al-door good manners and generosity and hates from miserliness (10/470) and Muslim Book of Virtues, a door in the courage - peace be upon him - and progress of the war (4 / 1802) No (2307)).
http://zayani1.wordpress.com
http://www.sotk.org/
إرسال تعليق