الإسلام والدعوة إلى الوحدة والمساواة Call for unity and reunification

تزايد عدد المسلمين، والقاعدة الأصيلة التي تحكم الاختيار هي: خيارهم في الجاهليّة خيارهم في الإسلام إذا فقهوا. Increasing number of Muslims, and the seminal rule governing the choice are: choice, choice in ignorance of Islam if they understand properly.


ولم تكن تحكمهم أي قاعدة من القواعد التي اخترعها الناس للتفرقة بين الناس؛ لأن القواعد التي اخترعها الناس قواعد ظالمة، والله U عادل، وعدله مطلق لا ظلم فيه، ولا تكون المفاضلة بين الناس إلا بأمور يستطيعون تغييرها، ولذلك يقول الله U : { إنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاكُمْ } [الحجرات: 13] . Was not ruled by any rule of rules invented by people to differentiate between people; because the rules invented by people the rules of an unjust, and God U just, and justice is absolute injustice and there is no trade-off between the people but things can change, so God says U: (, that ye God Sunnah) [rooms: 13].


والتقوى شيء مكتسب، تستطيع أن تتحول من غير تقي إلى تقي، وكذلك الأخلاق الحسنة، فالأخلاق الحسنة شيء مكتسب، وإن كان لها جذور فطرية، أحيانًا يكون الإنسان مجبول على الصدق، مجبول على الكرم، لكنها في النهاية شيء مكتسب، تستطيع إذا أردت أن تتحول من كاذب إلى صادق، من خائن إلى وفيّ، من جبان إلى شجاع. And piety is a long way, you can turn non-Taqi Taqi, as well as good morals, an enriching good is a long way, but they are the roots of an innate, sometimes it's the human cast in a mold the truth, is cut on the generosity, but in the end is a long way, you can if you want to become from false to Sadik, a traitor to the In, of a coward to brave.


كذلك الكفاءة: تستطيع أن تكتسب مهارة ما أو حرفة ما، فتفضل بها غيرك، ومن الأشياء الخطيرة في الإسلام أن يوسد الأمر لغير أهله، لمن تنقصه الكفاءة، لذلك ففي هذه المرحلة الحساسة من تاريخ الدعوة لم يكن الرسول r ينتقي الناس بقواعد لا دخل لهم فيها، فلا تجوز التفرقة على أشياء لا دخل لهم فيها؛ فعلى سبيل المثال: لم يكن هناك فرق بين الأحرار والعبيد. As well as efficiency: You can acquire the skill or craft, please by others, and dangerous things in Islam that cushioning the matter beyond his family, is inefficient, so at this sensitive juncture of the date of the invitation did not Prophet r selected people rules not theirs to , there may be discrimination on the things they have no income; For example: there was no difference between free and slave.


الدعوة نحو السواسية Call about Alsuasip
الكل أولاد آدم u ، الكل سواسية، بل قد يسبق العبد الحر في مجال الأخلاق والتقوى والكفاءة، ولذلك وجه رسول الله r دعوته إلى العبيد كما وجهها إلى السادة، وهذا شيء مستغرب جدًّا في البيئة المكية القديمة، وهو مستغرب إلى الآن. All the children of Adam u, all are equal, but may precede a person free in the area of morality and piety, and efficiency, so the Messenger of Allah r invited to slaves as addressed to the gentlemen, and this is surprising, very into the environment Aristocracy old, which is strange to now.


تخيل دعوة تدعو الوزير للجلوس إلى جوار الغفير، بل قد يقدم الغفير على الوزير إذا كان أعلم وأكفأ وأقدر على إدارة الأمور، لم يعط قانون ولا دستور للإنسان حقه مثلما فعل الإسلام. Imagine the invitation calls for the minister to sit next to the legions, but may be submitted to the Minister legions if I know, more efficient and better able to manage things, did not give the law and constitution of man as he did the right Islam.


ها نحن نرى في الأوائل الذين أسلموا تباينات عجيبة، فكما رأينا من الأشراف أبا بكر الصديق وسعد بن أبي وقاص والزبير بن العوام وعثمان بن عفان وسعد بن زيد وغيرهم وهؤلاء من أشراف مكة، رأينا كذلك العبيد والموالي أمثال بلال وعامر بن فهيرة وزيد بن حارثة وغيرهم، وليس هذا إلا في دين الإسلام. Here we see the first who converted to Islam variations fantastic, as we saw from the supervision of Abu Bakr, Saad bin Abi Waqas Zubair bin Awam, Uthman ibn Affan, Saad bin Zaid and others, and those of the nobles of Mecca, we have also seen the slaves and loyal, such as Bilal and Amir bin Fahirp and Zaid bin Haritha and others, This is not only the religion of Islam.


لم يكن هناك فرق بين الغني والفقير. There was no difference between rich and poor.


فالمال لا يصلح للمفاضلة بين الناس، والله U يرزق من يشاء بغير حساب، فالأوائل الذين أسلموا كان فيهم الأغنياء واسعو الثراء، كالصديق وعبد الرحمن بن عوف وعثمان بن عفان، وكان منهم الفقراء شديدو الفقر مثل عبد الله بن مسعود وعمار بن ياسر وسميّة بنت خياط وخباب بن الأرت. Money is not suitable to differentiate between people, and God U alive whom He pleases without the expense, Valooail who converted to Islam was in them the rich and creating a well-wealth, Kalsidik and Abdul Rahman bin Auf, Uthman ibn Affan, whom were poor, very poor, such as Abdullah bin Masood, Ammar bin Yasser Sumaya Bint Khayyat, Bab Ben Aratt.


ولكن هناك معلومة مهمة تأتي على عكس ما يتكلم به الكثيرون، فمعظم الدارسين للسيرة يعتقدون أن غالبية المسلمين كانوا من الفقراء البسطاء، ولكن بالتحليل الدقيق لكل شخصية من المسلمين الأربعين الأوائل، نجد أن الفقراء كانوا ثلاثة عشر، بينما كان الأغنياء سبعة وعشرين. But there is important information comes to the opposite of what he speaks of it many, most students of the curriculum believe that the majority of Muslims were poor, ordinary people, but careful analysis for each individual Muslims forty-first, we find that the poor were thirteen, while the rich twenty-seven.


إذن لم تكن ثورة من الفقراء على الأغنياء، كما يصور بعض الاشتراكيين من المسلمين ليأخذوا سندًا شرعيًّا لاشتراكيتهم، الوضع كان على خلاف ذلك تمامًا، الأغنياء سعوا إلى هذا الدين الرائع، مضحين بثرواتهم، ومُعرّضين أنفسهم للفقر الشديد، وليس أبلغ من الأمثلة الإسلامية الرائعة كأبي بكر الصديق، الذي كان من أغنى الأغنياء، ثم أصبح لا يمتلك شيئًا بعد إسلامه، ومصعب بن عمير الذي كان من أغنى شباب مكة فأصبح من أشدها فقرًا وضنكًا وحاجة، لم تكن ثورة على الأغنياء، ولم يكن هناك أدنى فرق بين الغني والفقير. Therefore were not a revolution of the poor to the rich, also illustrates some of Socialist Muslims to take the source of legitimacy for Achtrakithm, the situation was the exact opposite, the rich sought on this debt is outstanding, sacrificing their wealth, and exposed themselves to extreme poverty, and not informed of the examples of Islamic wonderful Abu Bakr friend, who was one of the wealthiest, then it does not have anything after his conversion to Islam, and Mus'ab bin Amer, who was one of the richest young Mecca, making it the poorest and hardship and need, were not a revolution on the rich, and there was minimal difference between the rich and the poor.


لم يكن هناك فرق بين العرب وغير العرب. There was no difference between Arabs and non Arabs.


وما ذنبي أني ولدت في مصر أو باكستان أو الهند، المهم التقوى والأخلاق والكفاءة. And my fault I was born in Egypt or Pakistan or India, it is important piety and morality and efficiency.


دعوة الإسلام ليست دعوة قومية، حتى في هذه البيئة التي تفتخر جدًّا بعربيتها، فقد ضمت هذه الدعوة بلالا الحبشي وصهيبا الرومي، وستضم مستقبلاً سلمان الفارسي، وسيدخل بعد ذلك كل العرقيات من فرس ورومان وسلاجقة وأتراك وأكراد وغيرهم، لا فَرْقَ بَيْنَ عَرَبِيٍّ وَلا عَجَمِيٍّ إِلا بِالتَّقْوَى. The call of Islam is not a call nationalism, even in this environment, which boasts a very Barabiytha, has included this call Balala Habashi and Ziba Rumi, and will in the future Salman the Persian, and will then all ethnic groups of Persians, Romans, Seljuks, Turks, Kurds, and others, there is no difference between Arab and Ajami only piety .


لم يكن هناك فرق بين الرجل والمرأة. There was no difference between men and women.


وهنا وقفة في غاية الأهمية، فإلى الذين يتكلمون عن الإسلام وظلمه للمرأة، عليهم مراجعة التاريخ وقوانين الإسلام مرة أخرى. Here pause is very important, how those who speak for Islam and the oppression of women, they review the history and the laws of Islam again.


تخيل الانقلاب الذي أحدثه الإسلام في حياة أهل مكة، تخيل مدى التحول الرهيب الذي أحدثه الإسلام في أهل مكة، تخيل كيف نقل الإسلام في يوم وليلة أهل مكة من رجال يستحقرون النساء ويستقلون شأنهم ويهمشون أدوارهم ولا يعطونهم شيئًا من الميراث، بل يرث الرجل زوجة أبيه إذا مات، ومن رجال يئدون بناتهم ويحزنون لولادتهم، تخيل التحول من هذه الحال إلى الوضع الجديد الذي تُدْعى فيه نساء مكة إلى الإسلام كما يُدعى الرجال، حتى يصبح ربع الرعيل الأول من النساء. Imagine the coup caused by Islam in the lives of the people of Mecca, imagine the extent of the shift terrible caused by Islam in the people of Mecca, imagine how the transfer of Islam in the day and night the people of Mecca men Isthakron women and driving in stature and marginalized their roles and give them something of the inheritance, but inherits the man his father's wife if died, and the men performing their daughters, to mourn the Uladthm, imagine the transition from this situation to the new situation that has called the women of Mecca to Islam, men are also invited, so that a quarter of the first generation of women.


تخيل أن في هذه المرحلة الحرجة من الدعوة، وفي ظل هذا التكتم الشامل والسرية التامة يعظم الرسول r جدًّا من قيمة النساء ومن قيمة عقولهن، ويثق في إدراكهن لخطورة الموقف، ويعلم عن يقين احتياج الدعوة لهن، ليقفن عونًا لأزواجهن المسلمين، وليربين أبناءهن على الإسلام، وليقمن الدعوة في أوساط النساء، وليتحركن بالدين كما يتحرك الرجال. Imagine that at this critical stage of the call, In this silence comprehensive and complete confidentiality maximize the Prophet r very value women and value their minds, and confident in their awareness of the seriousness of the situation, and know for sure need the invitation for them to stand help to their husbands, Muslim, and bringing up their children in Islam, Iqmn and advocacy among women, and Ithrkin religion as moving men.


كل هذا الانقلاب والتحول في يوم وليلة. All of this coup and the shift in day and night.


الفارق بين حياة الجاهلية بقوانينها الظالمة وأحكامها الجائرة، وبين العدل المطلق الذي جاء به الإسلام كان مجرد لحظات. The difference between the life of ignorance of their laws are unjust and unfair provisions, and the absolute justice which Islam came it was just a moment.


نزل الأمر الإلهي { قُمْ فَأَنْذِرْ } [المدَّثر: 2] ، فقام الرسول r لينذر الرجال والنساء، قام ليحكم الأرض بقانون السماء. Download the divine Arise and warn () [Amma: 2], so the Prophet r to warn the men and women, the rule the earth in the law of heaven. وصدق الرسول r إذ يقول: " إِنَّمَا النِّسَاءُ شَقَائِقُ الرِّجَالِ ". And sincerity of the Prophet r he says: "Women are the twin halves of men."


كذلك لم يكن هناك فرق بين قبيلة وأخرى. Nor was there a difference between the tribe and others.


وهذا أيضًا مستغرب جدًّا في هذا المجتمع القبلي، الذي طالما دارت فيه الحروب بين القبائل على أتفه الأسباب. This is also very surprising in this tribal society, which took place as long as the wars between the tribes on the most trivial reasons. فبعد الإسلام إذا بالرجال من القبائل المختلفة يجتمعون معًا، ويضع بعضهم يده في يد الآخر، ويؤلف الله بين قلوبهم حتى يحاربوا غيرهم، وإن كانوا من نفس قبائلهم، وحتى يصبح الأنصاري أقرب إلى قلب مصعب بن عمير من أخيه الذي هو من أمه وأبيه. After Islam, if men of different tribes gathered together, and put some hand in the hand of another and to reconcile God their hearts to fight the others, even if they are of the same tribes, and even become Ansari closest to the heart of Mus'ab ibn Amir from his brother who is his mother and father.


رأينا في الرعيل الأول مسلمين من بني هاشم وآخرين من بني مخزوم على العداوة المشهور بينهما. رأينا مسلمين من كل بطون قريش، من بني تيم وبني سهم وبني أسد وبني الحارث. We have seen in the first generation Muslims from Bani Hashim and others of the sons of famous GATCO the hostility between them. We saw Muslims from all stomachs of Quraish, the sons of Tim and the children share and Bani Asad and Bani Al-Harith.


الدعوة الإسلامية كانت إعلانًا لحقوق الإنسان أعظم ألف مرة من الإعلان الذي جاء بعد ذلك بثلاثة عشر قرنًا من الزمان. Islamic call was a declaration of human rights a thousand times greater than the declaration came after three centuries ago.


كان هذا إعلانًا من رب العالمين، أن الناس سواسية كأسنان المشط، بدأ الرسول r بهذا الإعلان، وأنهى حياته في خطبة الوداع بنفس الإعلان. This was a declaration from the Lord of the Worlds, that people are equal like the teeth of a comb, he began the Prophet r in this Declaration, and ended his life in his farewell address in the same declaration.


كل هذا العدد، وكل هذا العمل، وكل هذه الدعوة في سرية تامة، واستمرت هذه السرية لمعظم الأفراد حتى بعد الإعلان النبوي الذي سيحدث بعد ثلاث سنوات من البعثة عندما يقف فوق جبل الصفا. All of this number, all this work, all of which call in the strictest confidence, and continued this secret for most individuals even after the announcement of the Prophet, which will happen after three years of the mission when he stands on Mount Safa.


وكان رسول الله r حريصًا كل الحرص على الحفاظ على كل واحد من أفراد جماعته المؤمنة، سواء كان عبدًا أو كان حرًّا، سواء كان قرشيًّا أو غير قرشي، وسواء كان من قدماء الصحابة أو حديثي الإسلام. The Messenger of Allah r careful all the care taken to preserve each and every one of the members of his believers, whether slave or free, was, whether or not Quraysh Qureshi, whether from the ancient prophet of Islam or the newborn

http://zayani1.wordpress.com
www.sotk.org

Post a Comment

أحدث أقدم