وأقواله فى ذلك كثيرة جداً، ومن ذلك فى بيان فضله: قوله علية الصلاة والسلام: And words in so very many, and in a statement that bounty: the Prophet's words of peace:
1- "من صام رمضان إيماناً واحتساباً غفر له ما تقدم من ذنبه"(40). 1 - "Whoever fasts Ramadaan out of faith and hope of reward, his previous sins will be forgiven" (40). ومعنى إيماناً: تصديقاً واعتقاداً بأحقية فرضية صومه، ومعنى احتساباً: طلب الثواب من الله(41). And the meaning of belief: belief ratifications and hypothesis entitlement fast, and the meaning of anticipation: Application of reward from God (41).
2- وقوله صلى الله عليه وسلم: "ما من عبد يصوم يوماً فى سبيل الله إلا باعد الله بذلك اليوم وجهه عن النار سبعين خريفاً"(42)، أى: مدة سير سبعين عاماً. 2 - The phrase "peace be upon him:" There is no slave to fast day for the sake of Allah but the thrust of God this day and face the fire for seventy years "(42), ie: a course of seventy years.
3- وقوله فيما يرويه عن ربه عز وجل: "كل عمل ابن آدم يضاعف الحسنة بعشر أمثالها إلى سبعمائة ضعف، قال الله تعالى: "إلا الصوم فإنه لى وأنا أجزى به يدع شهوته وطعامه من أجلى، للصائم فرحتان؛ فرحة عند فطره، وفرحة عند لقاء ربه، ولخلوف(43) فم الصائم أطيب عند الله من ريح المسك"(44). 3 - "And as he narrated it from his Lord:" Every deed of the son Adam will be good ten-fold to seven hundred times, God said: "Except for fasting, it is me and I shall reward for it beyond his desire and food for me, for the fasting Farahtan; joy when he breaks his fast, and the joy when Meeting with his Lord, and smell (43) the mouth of a fasting person is sweeter to Allah than the scent of musk "(44).
حثه صلى الله عليه وسلم على فضل صيام أيام بعينها: Urging peace be upon him the virtue of fasting the days of a particular:
وكان عليه الصلاة والسلام يبين فضل صيام أيام بعينها كيوم عرفة، ويوم عاشوراء، وست أيام من شوال، وذلك بقوله صلى الله عليه وسلم: And it was peace and blessings of days shows the virtue of fasting as a day-specific Arafah, the Day of Ashura, and six days of Shawwaal, and that by saying peace be upon him:
1- "ثلاث من كل شهر ورمضان إلى رمضان، فهذا صيام الدهر كله، صيام عرفة احتسب على الله أن يكفر السنة التى قبله، والسنة التى بعده، وصيام يوم عاشوراء أحتسب على الله أن يكفر السنة التى قبله"(45). 1 - "Three of every month, and Ramadan to Ramadan, then fasting for a lifetime, fast of Arafah to God to atone for the previous year, and the year after, and fasting the day of Ashura hope Allaah will expiate the year before" (45).
2- وقوله صلى الله عليه وسلم فى صيام ست من شوال: "من صام رمضان ثم أتبعه ستاً من شوال فذلك صيام الدهر"(46). 2 - The phrase "peace be upon him in fasting six days of Shawwal:" Whoever fasts Ramadaan then follows it with six days of Shawwaal That is fasting for a lifetime "(46). أى: أجره كأجر صيام سنة كاملة لأن الحسنة بعشرة أمثالها. Ie: fast pay, wages a full year because of good ten-fold. إلى غير ذلك من حثه صلى الله علية وسلم على صيام أيام بعينها مما هو مبين فى مظانه. To the other urging peace be upon him certain days of fasting, which is shown in its suppositions.
بيانه صلى الله عليه وسلم لما فى الصوم من تزكية للأخلاق: His peace be upon him, because fasting endorsement of morality:
وقد كان عليه الصلاة والسلام يبين لأمته ما يفعله الصوم من تزكية للأخلاق، ويحثهم على ما يعين على ذلك فيقول: Have been praying for peace and shows the nation what he is doing a fasting endorsement of morality, and urging them to designate what it says:
1- "الصيام جنة"(47)، ومعنى كونه جنة: أى وقاية تقى صاحبها ما يؤذيه من الشهوات(48). 1 - "fasting" (47), and the meaning of being a Commission: Any prevention Taqi owner of desires that may harm him (48).
وذلك لأنه إمساك عن الشهوات، والنار محفوفة بالشهوات، فإذا كف المرء نفسه عن الشهوات فى الدنيا كان ذلك ساتراً له عن النار فى الآخرة(49). Because it means abstaining from lusts, desires and fraught with fire, if the palm of one's own desires in this world was a cover for a fire in the Hereafter (49).
ولذلك كان عليه الصلاة والسلام ينهى أمته عن أن تهتك أستاره وتفعل ما يفسد هذه الوقاية من المحرمات فيقول: Therefore, it was prayer and peace that the nation end laceration Ostarh and do spoil the prevention of taboo says:
2- ".. فإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث(50) يومئذ ولا يسخب(51) فإن سابه أحد أو قاتلة فليقل: إنى أمرؤ صائم .."(52). 2 - ".. If the day of fasting let him not utter (50) day and no Ischb (51), the one curses or fights, let him say: I am a man who is fasting .." (52).
3- ويقول: "من لم يدع قول الزور والعمل به فليس لله حاجة فى أن يدع طعامه وشرابه"(53). 3 - and says: "Whoever does not give false speech and acting upon it, Allaah has no need of his giving up his food and drink" (53).
وذلك لأن المقصود من شرعية الصوم "ليس هو نفس الجوع والعطش، بل ما يتبعه من كسر الشهوات وتطويع النفس الأمارة بالسوء، فإذا لم يحصل ذلك لا ينظر الله إليه نظرة قبول"(54)، ولذلك قال عليه الصلاة والسلام. This is because the meaning of the legitimacy of fasting "is not the same hunger and thirst, but what followed to break the desires and adapting the self is inclined to evil, if it does not not look at him look at the acceptance of" (54), but, he said peace be upon him.
4- "رب صائم ليس له من صيامه إلى الجوع، ورب قائم ليس له من قيامه إلا السهر"(55). 4 - "Lord of the fasting nothing from his fast to hunger, the god exists not his doing but a sleepless night" (55).
5- وفى حديث آخر قال: "رب صائم حظه من صيامه الجوع والعطش، ورب قائم حظه من قيامه السهر"(56). 5 - In another interview he said: "A fasting person gets from his fast is hunger and thirst, the god of fortune from his existing iPod" (56). والمعنى: أن من الناس من لم يستفد من صومه، فلم يؤثر فيه تهذيباً للنفس، وتزكية للأخلاق، وذلك من لم يصن صومه عن مفسداته الحسية أو المعنوية، فراح يرفث ويفسق، وكان عليه إذا أراد أن ينال ثمرة الصوم وأجره أن يصونه عن اللغو والرفث والفسوق والعصيان كما قال صلى الله عليه وسلم: The meaning is: that some people have not benefited from the fast, did not affect the subtle of the same, and the recommendation of morality, and those who did not classifies fast for Mvsdath sensual or moral, so he utter and does that, and if he wants to obtain the fruit of fasting and wages that kept up from idle and obscene speech and immorality disobedience, he said peace be upon him:
6- "ليس الصيام من الأكل والشراب، إنما الصيام من اللغو والرفث، فإن سابك أحد أو جهل عليك فقل: إنى صائم، إنى صائم"(57). 6 - "is not fast from food and drink, rather fasting from idle and obscene speech, the SABIC one or ignorance you say: I am fasting, I am fasting" (57).
والمعنى: أن الصوم لا يكون بالإمساك عن الأكل والشرب فقط، بل لابد أن يصحبه أيضاً إمساك عما ذكر من اللغو والرفث؛ لأن ذلك من غايات الصيام المهمة، والله الموفق والهادى لأحسن الأخلاق لا يهدى لأحسنها إلا هو. The meaning is: that fasting is not to be refraining from eating and drinking only, but should also be accompanied by constipation what has been reported from idle and obscene speech; because that ends the fast task, and God bless the Pacific and to the best of ethics guides not only the best opinion is.
http://zayani1.wordpress.com
http://www.sotk.org/
إرسال تعليق