حول عصمة الرسول صلى الله عليه وسلم وموقف القرآن من العصمة ,,,!!! About the infallibility of the Prophet peace be upon him and the position of the infallibility of the Koran

There are those who do not recognize that the Prophet is infallible, and provide evidence of this Sura [frowned and turned away] and when complimented the Prophet peace be upon him, his wives, and I got the verse, which forbid him to it (finished).


الرد على الشبهة: Response to the suspicion:


إن عصمة الرسول صلى الله عليه وسلم ، وكذلك عصمة كل الرسل - عليهم السلام - يجب أن تفهم فى نطاق مكانة الرسول.. The infallibility of the Prophet peace be upon him, as well as all the infallibility of the Apostles - peace be upon them - must be understood in the scope of the status of the Prophet .. ومهمة الرسالة.. The task of the message .. فالرسول: بشر يُوحَى إليه.. Messenger: human beings is revealed to him .. أى أنه - مع بشريته - له خصوصية الاتصال بالسماء ، بواسطة الوحى.. Any that - with his humanity - his privacy of communication in the sky, by the revelation .. ولذلك فإن هذه المهمة تقتضى صفات يصنعها الله على عينه فيمن يصطفيه ، كى تكون هناك مناسبة بين هذه الصفات وبين هذه المكانة والمهام الخاصة الموكولة إلى صاحبها. Therefore, this task requires the recipes devised by God for the same one who Isotfih, so there is a proper link between these qualities and between this position and tasks assigned to the owner.


والرسول مكلف بتبليغ الرسالة ، والدعوة إليها ، والجهاد فى سبيل إقامتها وتطبيقها.. And the messenger in charge of communication of the message, and advocacy, and jihad in order to set up and application .. وله على الناس طاعة هى جزء من طاعة الله - سبحانه وتعالى - ( أطيعوا الله وأطيعوا الرسول ) (1) ( قل أطيعوا الله والرسول ) (2) ( من يطع الرسول فقد أطاع الله ) (3) ( قل إن كنتم تحبون الله فاتبعونى يحببكم الله ) (4) ولذلك كانت عصمة الرسل فيما يبلغونه عن الله ضرورة من ضرورات صدقهم والثقة فى هذا البلاغ الإلهى الذى اختيروا ليقوموا به بين الناس.. With the people to obey is part of obedience to God - the Almighty - (Obey Allah and obey the Messenger) (1) (Say: Obey Allah and His Messenger) (2) (obeys the Messenger has indeed obeyed Allah) (3) (Say that you love Allah, Follow me God) (4) Hence the infallibility of the Apostles tell him about God as a necessity for honesty and trust in this divine communication, which were chosen to carry it among the people .. وبداهة العقل - فضلاً عن النقل - تحكم بأن مُرْسِل الرسالة إذا لم يتخير الرسول الذى يضفى الصدق على رسالته ، كان عابثًا.. The obvious reason - as well as transportation - ruled that the message sender if not elect the Prophet which gives to his honesty, it was a wanton .. وهو ما يستحيل على الله ، الذى يصطفى من الناس رسلاً تؤهلهم العصمة لإضفاء الثقة والصدق على البلاغ الإلهى.. Something that is impossible to God, who chooses messengers of people qualify immunity to give confidence and honesty to the communication of the divine .. والحُجة على الناس بصدق هذا الذى يبلغون. The argument that people who genuinely aged.


وفى التعبير عن إجماع الأمة على ضرورة العصمة للرسول فيما يبلغ عن الله ، يقول الإمام محمد عبده عن عصمة الرسل - كل الرسل -: ".. ومن لوازم ذلك بالضرورة: In the nation's expression of consensus on the need to infallibility of the Prophet as a God, "says Imam Mohamed Abdo on the infallibility of the Apostles - all the Apostles -:" .. It supplies necessarily:

وجوب الاعتقاد بعلو فطرتهم ، وصحة عقولهم ، وصدقهم فى أقوالهم ، وأمانتهم فى تبليغ ما عهد إليهم أن يبلغوه ، وعصمتهم من كل ما يشوه السيرة البشرية ، وسلامة أبدانهم مما تنبو عنه الأبصار وتنفر منه الأذواق السليمة ، وأنهم منزهون عما يضاد شيئًا من هذه الصفات ، وأن أرواحهم ممدودة من الجلال الإلهى بما لا يمكن معه لنفس إنسانية أن تسطو عليها سطوة روحانية.. Must think highly of grain, and the health of their minds, and their sincerity in their words, and honesty in reporting has been entrusted to them to tell him, and Asmthm all that distorts the biography of mankind, and the safety of their bodies than the predictable by the sight and alienate it tastes good, they are essential parts of what will invalidate any of these qualities, and their lives are extended, including the divine majesty can not be with him for the same humanity is to hijack the power of spirituality .. إن من حكمة الصانع الحكيم - الذى أقام الإنسان على قاعدة الإرشاد والتعليم - أن يجعل من مراتب الأنفس البشرية مرتبة يُعدُّ لها ، بمحض فضله ، بعض مَنْ يصطفيه من خلقه ، وهو أعلم حيث يجعل رسالته ، يميزهم بالفطرة السليمة ، ويبلغ بأرواحهم من الكمال ما يليقون معه للاستشراق بأنوار علمه ، والأمانة على مكنون سره ، مما لو انكشف لغيرهم انكشافه لهم لفاضت له نفسه ، أو ذهبت بعقله جلالته وعظمته ، فيشرفون على الغيب بإذنه ، ويعلمون ما سيكون من شأن الناس فيه ، ويكونون فى مراتبهم العلوية على نسبة من العالمين ، نهاية الشاهد وبداية الغائب ، فهم فى الدنيا كأنهم ليسو من أهلها ، هم وفد الآخرة فى لباس من ليس من سكانها.. The wisdom of the manufacturer-Hakim - who has established rights on the basis of guidance and education - that makes the rank-won human rank longer, by its virtues, some of the Isotfih of creation, and He knows best where to place his message, the distinctive common sense, and of their lives as perfect as Eliqon with of Orientalism lights of knowledge, and the Secretariat to unravel the secret, which if exposed to others his stake for them to burst him the same, or go mind the King and His greatness, Vichervon the unseen with his permission, and they know what it will be like when the people, and who rank top in the percentage of the worlds, the end of the witness and the beginning of absent, they are in this world as if they are not a people of, they are the delegation of the Hereafter in the clothing of the population who is not .. أما فيما عدا ذلك - [ أى الاتصال بالسماء والتبليغ عنها ] - فهم بشر يعتريهم ما يعترى سائر أفراده ، يأكلون ويشربون وينامون ويسهون وينسون فيما لا علاقة له بتبليغ الأحكام ، ويمرضون وتمتد إليهم أيدى الظلمة ، وينالهم الاضطهاد ، وقد يقتلون " (5). Otherwise - [any contact sky and reporting] - they are human beings are getting what is going on in the rest of its members, eat, drink and sleep Forgetting all and forget with nothing to do with the communication provisions, and are sick and extend to them the hands of darkness and attain persecution, have been killed "(5).


فالعصمة - كالمعجزة - ضرورة من ضرورات صدق الرسالة ، ومن مقتضيات حكمة من أرسل الرسل - عليهم السلام -.. Valasmp - a miracle - a necessity for true message, and send the requirements of the wisdom of the Apostles - peace be upon them -..

وإذا كان الرسول - كبشر - يجوز على جسده ما يجوز على أجساد البشر.. If the Prophet - as human beings - may be on his body what may be on the bodies of people .. وإذا كان الرسول كمجتهد قد كان يمارس الاجتهاد والشورى وإعمال العقل والفكر والاختيار بين البدائل فى مناطق وميادين الاجتهاد التى لم ينزل فيها وحى إلهى.. If the Prophet Kmojtahd diligence has been exercised and the Shura Council and the realization of the mind, thought and choice between alternatives in the areas and fields of endeavor did not come down by the revelation .. فإنه معصوم فى مناطق وميادين التبليغ عن الله - سبحانه وتعالى - لأنه لو جاز عليه الخطأ أو السهو أو مجانبة الحق والصواب أو اختيار غير الأولى فى مناطق وميادين التبليغ عن الله لتطرق الشك إلى صلب الرسالة والوحى والبلاغ ، بل وإلى حكمة من اصطفاه وأرسله ليكون حُجة على الناس.. It is infallible in areas and fields of communication from God - the Almighty - because if we are allowed by the error or omission or avoiding the truth and right, or choose not the first in the regions and fields of communication from God to knock of uncertainty into the body of the message, revelation, and the author, but to the wisdom of the chosen by and sent it to be an argument on people .. كذلك كانت العصمة صفة أصيلة وشرطًا ضروريًا من شروط رسالة جميع الرسل - عليهم السلام -.. As well as the infallibility inherent and a necessary condition of the conditions of a message to all the apostles - peace be upon them -.. فالرسول فى هذا النطاق - نطاق التبليغ عن الله - ( وما ينطق عن الهوى * إن هو إلا وحى يوحى ) (6). Messenger in this domain - the scope of reporting from God - (and only a passion * It is only a Revelation revealed) (6). وبلاغة ما هو بقول بشر ، ولذلك كانت طاعته فيه طاعة لله ، وبغير العصمة لا يتأتى له هذا المقام. And the eloquence of what is not the word preached, but it was obey Him in obedience to God, and without immunity does not come to him here.


أما اجتهادات الرسول صلى الله عليه وسلم فيما لا وحى فيه ، والتى هى ثمرة لإعماله لعقله وقدراته وملكاته البشرية ، فلقد كانت تصادف الصواب والأولى ، كما كان يجوز عليها غير ذلك.. The jurisprudence of the Prophet peace be upon him with no inspiration in it, which is the result of the realization of the mind, abilities and talents of mankind, have been encountered right from the first, as it was permissible for her so ..

ومن هنا رأينا كيف كان الصحابة ، رضوان الله عليهم فى كثير من المواطن وبإزاء كثير من مواقف وقرارات وآراء واجتهادات الرسول صلى الله عليه وسلم يسألونه - قبل الإدلاء بمساهماتهم فى الرأى - هذا السؤال الذى شاع فى السُّنة والسيرة: Hence, we have seen how the prophet, God bless them in many of the citizens and confronted with many of the positions and decisions, opinions and interpretations Prophet peace be upon him asking him - before making their contributions to public opinion - this question, which was popular in the year and biography:
" يا رسول الله ، أهو الوحى ؟ أم الرأى والمشورة ؟.. " "O Messenger of God, is it revelation? Or opinion and advice? .."
فإن قال: إنه الوحى. The said: It is a revelation. كان منهم السمع والطاعة له ، لأن طاعته هنا هى طاعة لله.. Whom obedience to him, obey him, because here is obedience to God .. وهم يسلمون الوجه لله حتى ولو خفيت الحكمة من هذا الأمر عن عقولهم ، لأن علم الله - مصدر الوحى - مطلق وكلى ومحيط ، بينما علمهم نسبى ، قد تخفى عليه الحكمة التى لا يعلمها إلا الله.. They recognize the face to God even though the mysteries of wisdom from this command on their minds, because the knowledge of God - the source of revelation - the absolute and the kidneys and the ocean, while their knowledge is relative, it may be hidden wisdom that only God knows .. أما إن قال لهم الرسول - جوابًا عن سؤالهم -: إنه الرأى والمشورة.. But the Prophet said to them - ask for an answer -: It is the opinion and advice .. فإنهم يجتهدون ، ويشيرون ، ويصوبون.. They strive, and point, and pointing .. لأنه صلى الله عليه وسلم هنا ليس معصومًا ، وإنما هو واحد من المقدمين فى الشورى والاجتهاد.. Because peace be upon him here is not infallible, but it is one of the sponsors in the Shura and diligence .. ووقائع نزوله عن اجتهاده إلى اجتهادات الصحابة كثيرة ومتناثرة فى كتب السنة ومصادر السيرة النبوية - فى مكان القتال يوم غزوة بدر.. Facts and waives diligence to the jurisprudence of many companions and scattered in the books of Sunnah and the sources of Biography of the Prophet - in place of the fighting on the battle of Badr .. وفى الموقف من أسراها.. In the position of their prisoners .. وفى مكان القتال يوم موقعة أُحد.. At the place of fighting on post One .. وفى مصالحة بعض الأحزاب يوم الخندق.. In the reconciliation of some parties on the trench .. إلخ.. Etc. .. إلخ. And so on.


ولأن الرسول صلى الله عليه وسلم قد أراد الله له أن يكون القدوة والأسوة للأمة ( لقد كان لكم فى رسول الله أسوة حسنة لمن كان يرجو الله واليوم الآخر وذكر الله كثيرًا ) (7). And because the Prophet peace be upon him may God wanted him to be the best example of the nation (you have in the Messenger of Allah a good example for him who looketh unto Allah and the Last Day and remember Allah much) (7).
وحتى لا يقتدى الناس باجتهاد نبوى لم يصادف الأولى ، كان نزول الوحى لتصويب اجتهاداته التى لم تصادف الأولى ، بل وعتابه - أحيانًا - على بعض هذه الاجتهادات والاختيارات من مثل: ( عبس وتولى * أن جاءه الأعمى * وما يدريك لعله يزكى * أو يذكر فتنفعه الذكرى * أما من استغنى * فأنت له تصدى * وما عليك ألا يزكى * وأما من جاءك يسعى * وهو يخشى * فأنت عنه تلهى ) (8). So as not an example for people hard Nabawy not come across the first, the revelation to correct ijtihaad which did not encounter the first, but Atabh - sometimes - some of these interpretations and choices such as: (frowned and turned away * that came blind * You never know, perhaps reward for or * The Vtnfh anniversary * * Those who sacked him dost thou Q: What you should not reward for * The * If someone comes to seeking a * fear him thou art distracted) (8). ومن مثل: ( يا أيها النبى لم تحرم ما أحل الله لك تبتغى مرضاة أزواجك والله غفور رحيم * قد فرض الله لكم تحلة أيمانكم والله مولاكم وهو العليم الحكيم * وإذ أسر النبى إلى بعض أزواجه حديثًا فلما نبأت به وأظهره الله عليه عرّف بعضه وأعرض عن بعض فلما نبأها به قالت من أنبأك هذا قال نبأنى العليم الخبير ) (9). It is like: (O Prophet, did not deny what Allaah has permitted you seeking to please thy wives, and Allah is Forgiving, Merciful *, Allaah has enjoined you absolution from your oaths and Allah is your Protector of Knowledge and Wisdom * While the families of the Prophet to some of his wives newly When the plant tags and shown by him known part and introduce some speak for themselves when it said "Who told thee that he divorce Knowing expert) (9). ومن مثل: ( ما كان لنبى أن يكون له أسرى حتى يثخن فى الأرض تريدون عرض الدنيا والله يريد الآخرة والله عزيز حكيم * لولا كتاب من الله سبق لمسكم فيما أخذتم عذاب عظيم ) (10). It is like: (What was the Prophet to have prisoners until it thickens in the earth you want to view the world and God wants the Hereafter, and Allah is Exalted * not for the book of God already afflicted with a grievous chastisement you have received) (10).
وغيرها من مواطن التصويب الإلهى للاجتهادات النبوية فيما لم يسبق فيه وحى ، وذلك حتى لا يتأسى الناس بهذه الاجتهادات المخالفة للأولى. And other citizen correction divine interpretations of the Prophet as never before the revelation, so as not to follow the example of people in this jurisprudence for the first offense.


فالعصمة للرسول صلى الله عليه وسلم ، فيما يبلغ عن الله شرط لازم لتحقيق الصدق والثقة فى البلاغ الإلهى ، Valasmp of the Prophet peace be upon him, as reported God is a necessary condition to achieve honesty and trust in divine communication,

وبدونها لا يكون هناك فارق بين الرسول وغيره من الحكماء والمصلحين ، ومن ثم لا يكون هناك فارق بين الوحى المعصوم والمعجز وبين الفلسفات والإبداعات البشرية التى يجوز عليها الخطأ والصواب.. Without them, there is no difference between the Prophet and other sages and reformers, and then there is no difference between the infallible revelation and miraculous and the philosophies and human creations that may be the right and wrong .. فبدون العصمة تصبح الرسالة والوحى والبلاغ قول بشر ، بينما هى - بالعصمة - قول الله - سبحانه وتعالى - الذى بلغه وبينه المعصوم - عليه الصلاة والسلام -.. Without immunity become the message and the author of Revelation and say human beings, while it is - infallibility - the words of God - the Almighty - to which he himself infallible - peace be upon him -.. فعصمة المُبَلِّغ هى الشرط لعصمة البلاغ.. Fsamp amount is the condition for the infallibility of the author .. بل إنها - أيضًا - الشرط لنفى العبث وثبوت الحكمة لمن اصطفى الرسول وبعثه وأوحى إليه بهذا البلاغ. But - well - the condition for denied tampering and evidence of wisdom for those who chose the Prophet and the Mission and revealed to him by this author.

المصــادر: Sources:

(1) النساء: 59. (1) women: 59.

(2) آل عمران: 32. (2) Al-Imran: 32.

(3) النساء: 80. (3) women: 80.

(4) آل عمران: 31. (4) Al-Imran: 31.

(5) [ الأعمال الكاملة للإمام محمد عبده ] ج2 ص 415 ، 416 ، 420، 421. (5) [the complete works of Imam Mohammed Abdu] 2, p. 415 416 420, 421. دراسة وتحقيق: د. Study and investigation: Dr. محمد عمارة. Mohamed Emara. طبعة القاهرة سنة 1993م. Edition of Cairo in 1993.

(6) النجم: 3-4. (6) Star: 3-4.

(7) الأحزاب: 21. (7) political parties: 21.

(8) عبس: 1-10. (8) Abs: 1-10.

(9) التحريم: 1-3. (9) prohibition: 1-3.

(10) الأنفال: 67-68. (10) Anfal: 67-68.



http://zayani1.wordpress.com
http://www.sotk.org/

Post a Comment

أحدث أقدم