Wisdom of the marriage of the Prophet peace be upon him, from 9 women

Peace, mercy and blessings of God, and the name of God the Merciful and peace and blessings be upon the Messenger of God Muhammad After:

كما يعلم الجميع فإن الرسول صلى الله عليه وسلم تزوج من تسع زوجات رغم أن الشرع حلل الزواج من أربعة على الأكثر مع وجوب وجود ضرورة لهذا التعداد وليس لمجرد الرغبة في الزواج في حين أنه لا يجوز الزواج بأكثر من واحدة بدون وجود ضرورة لذلك , ولعل الكثيرين تساءلوا عن الحكمة من زواجه صلى الله عليه وسلم بأكثر من العدد المصرح به لغيره من أمته رغم أنه كان في جميع الأمور الدنيوية الأخرى معاملته مثل معاملة البقية لا يوجد فرق بينه وبين غيره أبدا وشعاره ( لو أن فاطمة بنت محمد سرقت لقطعت يدها ) & ( من كان له ثأرا عندي فهذا ظهري فاليقتص منه ) أو كما قال صلى اله عليه وسلم , وفي الحقيقة ق يقول البعض لأنه كان معصوما من الجور وهذا خطأ يقع فيه الكثيرين لأنه صلى الله عليه وسلم لم يكن معصوما من الجور فقد ظلم إحدى زوجاته في إحدى المشاكل ( إن لم تخني الذاكرة فقد كانت عائشة بنت أبي بكر بعد أن آذت أم سلمة بسبب غيرتها منها عليه صلى الله عليه وسلم ) فعاقبها بهجران المضجع دون وجه حق فأنزل الله عليه قوله : ( يا أيها النبي لم تحرم ما أحل الله لك ) ليعاتبه فيها على ما حدث , ولهذا فإن زواجه صلى الله عليه وسلم بأكثر من أربعة الحكمة منه هي بيان كيفية الزواج من جميع حالات النساء التي من الممكن أن تحدث في كل وقت وزمان وهذا هو تفصيلها : As everyone knows, the Prophet peace be upon him married nine wives, although Shara analyzed to marry four at the most with the necessity of a need for this census and not just wanting to get married while it is not permissible to marry more than one without any need for that, and perhaps many questioned the wisdom of his marriage peace be upon him more than the number authorized by the other nation, although it was in all worldly matters other treatment as the treatment of the rest there is no difference between him and the other never and logo (if Fatima bint Mohammed stolen to cut off her hand) & (who was has a vendetta I have it back Valiqts it), as the blessings of God be upon him, and in fact s, some say because he was incapable of injustice and this is wrong when a lot of people that peace be upon him was not incapable of injustice has wronged one of his wives in one of the problems (if I am not mistaken it was Aisha bint Abu Bakr, after the hurt of Umm Salamah because of her jealousy of him peace be upon him) Faqubha Bhjeran bed unlawfully revealed him as saying: (O Prophet did not deny what Allaah has made lawful for you) to rebuked them, as happened , so the marriage of peace be upon him more than four wisdom behind it is to show how the marriage of all cases of women that could happen all the time and the time and this is outlined:
# زواجه من خديجة بنت خويلد رضي الله عنها : لبيان كيفية وحكم أن يتزوج الرجل من إمرأة خطبته لنفسها ورغم أنه كان قبل البعثة لكن الرسول صلى الله عليه وسلم ثبته وثبت حكمه بعد البعثة . # He married Khadija Bint blessings of God: to show how the rule that a man marries a woman his sermon for itself and although it was before the mission but the Prophet peace be upon him install it proved after his mission.
# سودة بنت زمعة رضي الله عنها : لبيان كيفية زواج الرجل من إمرأة كبيرة في السن نسبيا وفقدت كل معاني الجمال والأنوثة لكن الزواج كان لكي يأتي بأم صالحة لإبنته الصغيرة ( فاطمة الزهراء رضي الله عنها ) . # Bint Zama blessings of God: to show how marriage men large woman in a relatively young and lost all the meanings of beauty and femininity, but the marriage was invalid mother to come to his young daughter (Fatima Zahra, God bless them).
# عائشة بنت أبي بكر الصديق رضي الله عنهما : لبيان كيف تُنكح البكر حيث لم يتزوج صلى الله عليه وسلم بكراً غيرها , كما فيها بيان لحكم زواج الرجل من إبنة صاحبه وهي بكر . # Aisha bint Abi Bakr, may Allah be pleased with them: to demonstrate how her and a virgin, where did not marry peace be upon him other virgin, as a statement of the rule of man's marriage to the daughter of the owner, a virgin.
# حفصة بنت عمر بن الخطاب رضي الله عنهما : هنا تفرق عن زواجه بعائشة رضي الله عنها لأن فيها بيان لحكم زواج الرجل من إبنة صاحبه وهي أيم وأرملة . # Hafsa bint Umar ibn al-Khattab, may Allah be pleased with: Here is differentiated from his marriage to Aisha may Allah be pleased because it is a statement of the rule of man's marriage to the daughter of the owner and the widow of an IM.
# زينب بنت خزيمة الهلالية ( أم المساكين ) رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من أرملة أحد من إستشهدوا في جيش هو كان قائده حيث أنها كانت زوجة عبيدة بن الحارث بن عبد المطلب رضي الله عنه الذي كان إستشهد في غزوة بدر , وفيها أيضا بيان لحكم زواج الرجل من أرملة شهيد من عائلته فعبيدة كان إبن عم الرسول صلى الله عيه وسلم . # Zaynab bint Khuzaymah Hilaliya (or poor) may Allah be pleased: the statement of the rule of marriage for men from the widow of one of the martyred in the army he was captain, where she was the wife Ubaida bin Harith bin Abdul-Muttalib, may Allah be pleased with him, who was martyred in the Battle of Badr, which also indicate for the rule of marriage for men from the widow of a martyr from his family was a cousin Vobeidp Prophet Muhammad, peace and consciousness.
# هند المخزومية ( أم سلمة ) رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من أرملة صاحبه حيث أنها كانت زوجة لأبي سلمة فلما توفى وبعد أن أنهت عدتها قام رسول الله صلى الله علي وسلم بخطبتها لنفسه . # India Almkzumip (Um Salamah) may Allah be pleased: the statement of the rule of marriage for men from the widow of the owner where she was the wife of Abu Salamah when he died after completing the Messenger of Allah may bring the blessings of God for peace Bouktabtha for himself.
# زينب بنت جحش رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من طليقة صاحبه حيث أنها كانت زوجة للصحابي زيد بن الحارث رضي الله عنه وبعد أن طلقها وأنهت عدتها تزوجها رسول الله صلى الله عليه وسلم . # Jahsh may Allah be pleased: the statement of the rule of marriage men loose the owner where she was the wife of Zaid bin Harith companion may Allah be pleased with him and after he had divorced her and married her iddah ended the Messenger of Allah peace be upon him.
# جورية بنت الحارث رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من إمرأة أعتق رقبتها بعد أن كانت عبدة لدى شخص ما , حيث أنها كانت إبنة الحارث إبن أبي ضرار سيد قومه ودارت عليهم الدوائر فوقعت أسيرة وأصبحت سبية لدى ثابت بن قيس ولجأت للرسول صلى الله علي وسلم الذي أعتقها وتزوجها . # Damask bint al-Harith, may Allah be pleased about: the statement of the rule of marriage for men of a woman freed her neck after having been a slave to someone, where she was the daughter of Harith ibn Abi reciprocating master his people and held their services fell captive to become Sabieh of Thabit ibn Qays and resorted to the Prophet peace be on peace and who set her free, and married her.
# صفية بنت حُيَي رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من اليهودية حيث أنها كانت سبية سباها رسول الله صلى الله عليه وسلم من اليهود يوم خيبر وهذا حكم آخر يث بيان حكم زواج الرجل ممن سباها في إحدى المعارك ( علماً أنها أسلمت قبل زواجه منها صلى الله عليه وسلم ) . # Safiya bint shy blessings of God: the statement of the rule of marriage for men from Israel, where she was Sabieh Spaha Messenger of Allah peace be upon him from the Jews on the Khyber and the other provision à statement of the rule of marriage for men who Spaha in battle (note that she converted to Islam before the marriage of their blessings peace be upon him).
# رملة بنت أبي سفيان ( أم حبيبة ) رضي الله عنها : هنا توجد عدة حكم الصراحة , أولها بيان حكم زواج الرجل من أرملة مشرك كافر مرتد عن دين الإسلام حيث كانت زوجة لعبيد الله الذي كان قد أسلم لكنه في أواخر أيامه عاد لشرب الخمر ثم تنصر قبل أن يموت , وثانيها بيان لحكم الزواج من إبنة مشرك كافر حيث أن وقت زواجها منه صلى الله عليه وسلم كان أبوها أبو سفيان لم يسلم بعد بل إنه كان من أشد ألد أعداء الإسلام وهذا تحديدا فيه رد على من يرفض مثلا تزويج إبنه لإبنة شخص كان قد سُجن مثلا فها هو خير البرية صلى الله عليه وسلم يتزوج من إبنة مشرك وهو أعظم ذنبا وأشد , # Ramlah bint Abi Sufyan (Umm Habiba) God bless them: here, there are several rule of candor, the first statement of the rule of marriage the man's widow gentile kaafir and an apostate from the religion of Islam as the wife of Obaidullah, who was the safest but at the end of his days he went back to drinking and then convert to Christianity before he died, the second statement of the rule of marriage to the daughter of gentile unbeliever as the time of her marriage than peace be upon him her father was Abu Sufyan not be delivered, but he was one of the most bitter enemies of Islam and this is precisely the answer to those who refuse, for example his son married the daughter of a person who had prison, for example Here is the best of peace be upon him marry the daughter of an idolater is the greatest sin, worse,
وثالث الحكم هو بيان جواز أن توكل المرأة عنها غير أبيها في حالة زواجها ممن ترضى دينه وخلقه حتى لو كان أبيها على قيد الحياة وليس مثلما يحدث حاليا حيث أن القانون يجعل الولاية ترتيبية وليست إختيارية وهذا من الكفر الأكبر المخرج من الملة لأنه فيه تحريم ما أحله الله فهاهي أم سلمة أبوها أبو سفيان وأخوها سفيان على قيد الحياة ومع ذلك فقد وكلت عنها إبن عمها خالد بن سعيد بن العاص رضي الله عنهما ليعقد قرانها على رسول الله صلى الله عليه وسلم . The third rule is a statement may be assigned women about is not her father in the case of her marriage to those who accept religion and morals, even if her father is alive and not, as is happening now, where the law makes the state ordinal, not optional, and this is major kufr the pale of Islam because it is haraam to what Allaah has permitted Grouping of Umm Salamah Abu Sufian's father and brother Sufian alive, however, and those by her cousin Khalid ibn Said ibn al-Aas, may Allah be pleased to hold Qranha the Messenger of Allah peace be upon him.
# ماريا القبطية رضي الله عنها : لبيان حكم زواج الرجل من المسيحية كما بيان حكم زواج الرجل من إمرأة جاءته هدية من المقوقس حاكم الإسكندرية والنائب العام للدولة البيزنطية في مصر ( علماً أنها أيضاً أسلمت قبل زواجه منها صلى الله عليه وسلم ) . # Maria Coptic blessings of God: the statement of the rule of the Christian marriage the man as the man discussed the ruling on marriage of a woman came to him the gift of Cyrus the Governor of Alexandria and the Attorney General of the State of Byzantine Egypt (although it is also converted to Islam before marrying them peace be upon him).
# ميمونة ( برة ) بنت الحارث رضي الله عنها : لبيان حكم الزواج الذي يتم بعد العمرة بحيث تكون الزوجة من أهل مكة ويكون زوجها من خارجها حيث أنه صلى الله عليه وسلم كان قد ذهب إلى مكة للعمرة في السنة السبعة للهجرة وبعد أن إنتهى من عمرته خطبها ووكل مولاه لكي يحملها إليه حين يمسي ثم عاد إلى المدينة , كما إنه فيه بيان لحكم جواز أن تسر المرأة لأهلها برغبتها في الزواج من شخص ما حيث أنها عندما رأته وهو يعتمر أحبته وصممت على أن تتزوجه فأسرت بذلك إلى أختها أم الفضل التي أسرت برغبتها تلك إلى زوجها العباس ابن عبد المطلب ( عم الرسول صلى الله عليه وسلم ولم يكن قد أسلم بعد ) الذي بدوره أسر بها إلى إبن أخيه جعفر إبن أبي طالب رضي الله عنه الذي كان ضمن الصحابة المرافقين للرسول صلى الله عليه وسلم خلال تلك العمرة والذي بدوره أسر بتلك الرغبة للرسول صلى الله عليه وسلم , كما فيه بيان لحكم تغيير الزوج لإسم زوجته بعد الزواج في حال لم يكن يعجبه إسمها أو لأي سبب آخر فهنا كان إسمها برة وغيره صلى الله عليه وسلم بعد الزواج إلى ميمونة . # Auspicious (libra) bint al-Harith, may Allah be pleased about: the statement of the rule of marriage, which is after the pilgrimage to be the wife of the people of Mecca and her husband from the outside as it is peace be upon him had gone to Mecca for Umrah in the year seven of migration and with the completion of Umrah sermon and all his master to be carried by him when the evening then returned to the city, it also provides a statement of the rule may be to please women of her family wish to marry someone with it when she saw him wearing a loved designed to marry him Vosart this to her sister or the credit that captured the desire of those to her husband, Abbas ibn Abd al-Muttalib (with the Prophet peace be upon him had not yet safer), which in turn captured the nephew, Jafar Ibn Abi Talib, may Allah be pleased with him, who was among companions traveling with the Prophet peace be upon him during the pilgrimage, which in turn families that desire of the Prophet peace be upon him, as a statement of the rule change of the husband to his wife's name after marriage, in case you do not like her name or any other reason Here was the name libra and other peace be upon him after marriage to Happy.



http://zayani1.wordpress.com
http://www.sotk.org/

Post a Comment

أحدث أقدم