إذا كانت الحكومات والمنظمات التنصيرية في الغرب ترصد ميزانيات مالية ضخمة If Governments and organizations missionaries in the West to monitor the budgets of large financial
بمليارات الدولارات لوقف المد الإسلامي ومواجهة تيار الأسلمة الذي استطاع اختراق الخارطة الأوروبية بقوته الذاتية ومعجزته القرآنية، ولكن لم يخطر ببالهم يوماً أن تنطلق من داخل السجون الأوروبية موجة إسلامية جديدة أقوى من مثيلتها خارج القضبان، فأعداد المسجونين الذين يرغبون في دخول الإسلام يزداد يوماً بعد يوم بصورة لافتة للنظر، مما أثار الرعب والهلع داخل الأوساط الأمنية الغربية، وتحذيرهم من تنامي التيارات الأصولية الإسلامية داخل السجون كما يدعون، وهذا ما حذر منه تقرير أخير للمخابرات الفرنسية حول انتشار الإسلام بصورة كبيرة بين السجناء الفرنسيين. Billions of dollars to stem the Islamic tide and face the stream of Islamization, which could penetrate the map of the European strength and self-miracle Quran, but it did not occur to them that day to be launched from inside the prisons of the European wave of new Islamic stronger than that off the rails, as the number of prisoners who wish to enter Islam is increasing day after day in striking, sparking panic among the security community within the Bank, warned of growing Islamic fundamentalism in prisons as they claim, and that the warning of the recent report of the French intelligence about the spread of Islam greatly among the prisoners of the French.
الديانة المهيمنة Dominant religion
وتشير كل التقارير والأبحاث الواردة من وعن السجون الفرنسية في السنوات الأخيرة إلى أن الإسلام أصبح الديانة المهيمنة في السجون، وأن المسلمين - فرنسيين كانوا أم مهاجرين من بلدان إسلامية - يشكلون الكثافة الأولى بالسجون، وأنهم بصدد تركيز "مملكتهم" -على حد تعبير أحد المرشدين المسلمين- بالسجون الفرنسية. All reports and research from the and French prisons in recent years that Islam has become the dominant religion in prisons, and the Muslims - the Frenchmen were or immigrants from Muslim countries - are density first prison, and they process the concentration of "kingdom" - the words of one extension of Muslims - French prisons.
وعلى الرغم من عدم توفر إحصاءات دقيقة؛ لأنه يُمنع في فرنسا إحصاء الأشخاص على أساس انتمائهم الديني، ولكن الأسماء العربية ولون البشرة وعدم أكل لحم الخنزير، كلها مؤشرات تدل على أن أغلب السجناء من المسلمين على الرغم من أنهم لا يمثلون إلاّ 10% فقط من نسبة سكان فرنسا، أي أنهم يشكلون أكبر نسبة من نزلاء السجون، كما تتزايد نسبتهم في معظم الدول الأوربية، ويُعدّ هذا مؤشرًا على وجودهم في قاع هرم القارة. Despite the lack of accurate statistics;, because it prevents in France Statistics persons on the basis of their religious affiliation, but the Arabic names, skin color and not to eat pork, are all indications that most inmates are Muslims, although they represent only 10% of the proportion of France's population, ie, they constitute the largest proportion of the prison population, and increasing their proportion in most European countries, and this is an indication of their continent at the bottom of the pyramid.
وهناك زيادة مستمرة في أعداد المسلمين في السجون الفرنسية؛ إذ إنه من جملة (60.775) سجينًا فرنسيًا هناك حوالي 70% من المسلمين، وهي تعكس بشكل كبير نسبة الشباب بين المهاجرين إلى أوروبا من المسلمين، كما تختلف النسبة من سجن إلى آخر؛ إذ يشكل المسلمون ما بين 50% و80% من المساجين في السجون القريبة من المراكز الحضرية التي توصف بأنها ذات حساسية بالغة، وكذلك يتراوح متوسط أعمار المسلمين المسجونين ما بين (18 و35) عامًا، معظمهم من سكان الضواحي الفقيرة والمهمشة. A continuous increase in the number of Muslims in French prisons; as that, among the (60.775) prisoners Frenchman, about 70% of Muslims, reflecting a significantly proportion of young people among migrants to Europe from the Muslims, as did the proportion of the prison to another; as a Muslim between 50% and 80% of inmates in prisons close to urban centers, which are described as very sensitive, and the average age of Muslims imprisoned between (18 and 35) years, mostly urban poor and marginalized groups.
ويعاني المسلمون من السجناء من تمييز واضح من جانب إدارة السجن التي يتهمونها بتفضيل المسيحيين واليهود من السجناء، ففيما لا يحق للمسلمين من السجناء في بعض السجون الحصول على اللحم الحلال، فبالمقابل يحق لليهود الحصول على اللحم الكاشر المذبوح على الطريقة اليهودية، كما يُمنع المسلمون في بعض السجون من أداء صلاة الجمعة، بينما يستطيع معظم النزلاء الكاثوليك على سبيل المثال من حضور قداس مرة في الأسبوع. Muslim men suffer from prisoners of a clear distinction by the prison administration, which they accuse of favoring the Christians and Jews from the prisoners, With no right of Muslim prisoners in some prisons to get halal meat, Fbalmkabl Jews are allowed to have meat Alkashr slaughtered on the way of Judaism, it also prevents Muslims in some prison Friday prayers, while most of the inmates can, for example, Catholics attend Mass once a week.
وعلى الرغم مما يعانيه المسلمون في السجون الفرنسية من قهر وعنصرية، إلاّ أنه لا يمر أسبوع واحد إلاّ ويحضر سجين مسيحي إلى إدارة السجن لمطالبتها بتوفير اللحم الحلال له، وذلك لأنه أصبح مسلماً، كما لوحظ أن عدد معتنقي الإسلام من المسيحيين يزداد في السجون الفرنسية بصورة مطردة، مما جعل السلطات الفرنسية توجه إنذاراً من نوع جديد لمواجهة تيار الأسلمة والدعوة إلى الإسلام في السجون. In spite of the suffering of Muslims in French prisons of oppression and racism, but it is not a week goes by only attending the prisoner Christian to the prison administration of its claim to provide halal meat to him, because he became a Muslim, was also noted that the number of converts to Islam of Christians is increasing in French prisons steadily , which made the French authorities went a warning from the new type to meet the current Islamization and the call to Islam in prison.
ومما يؤكد قوة تيار الأسلمة داخل السجون الفرنسية ذلك التقرير الذي أعدته المخابرات الفرنسية، والتي حذرت فيه من انتشار الإسلام داخل السجون الفرنسية، والتي أشارت فيه إلى وجود (517) فرداًً تحت المراقبة داخل مؤسسات الإصلاح الفرنسية "السجون" يكرسون أنفسهم في الوقت الحاضر لنشر الإسلام، وقسّم التقرير الذي وُزّعت منه نسخ محدودة على الهيئات المعنية الشهر الماضي من أسماهم "المبشرين" على أساس الجنسية؛ مشيراً إلى أن 70% منهم فرنسيون والباقون من دول المغرب العربي وتركيا ويوغسلافيا السابقة وباكستان، واعتبرت المخابرات أن فئتين من السجناء الدعاة تثيران لديها القلق: الأولى تتكون من هؤلاء الذين دخلوا السجن بسبب ما يُسمّى أعمالاً إرهابية وعددهم (99) شخصاً، الثلث من بينهم تقريباً يدينون بالدين الإسلامي، وأوضح التقرير أن هؤلاء "يُنظر إليهم من بعض الأفراد بنوع من القداسة، استناداً إلى ماضيهم، كما تتيح لهم خبرتهم وقدراتهم استقطاباً سريعاً جداً للأفراد خاصة الشباب"، أما النوعية الثانية فتقول عنها المخابرات إنها تعود لنحو عشرين شخصاً ممن اعتنقوا الإسلام "الأصولي"، وعكفوا على التبشير بالإسلام، مضيفاً أن "التزامهم يقودهم غالباً إلى رغبة في إظهار أن حماستهم أكثر تدفقاً من إخوانهم". It reflects the strength of current Islamization within the French prison, the report prepared by French intelligence, which warned of the spread of Islam in French prisons, which it referred to the presence of (517) individuals on probation within the institutions of reform French "prisons" dedicated at the present time to spread Islam and the section of the report which was distributed copies of a limited bodies last month, he called "missionaries" on the basis of sexuality; pointing out that the 70% of them Frenchmen and the rest of the Arab Maghreb countries, Turkey and the former Yugoslavia and Pakistan, saying the intelligence that two categories of prisoners preachers stirring with concern: The first consists of those who have gone to jail because of the so-called terrorist acts and the number (99) people, a third of them almost condemn the Islamic religion, and report pointed out that these "perceived by some individuals a kind of holiness, on the basis of past experience, and allows them to experience and their polarization very quickly for individuals especially the youth, "The quality second says about the intelligence that they belong to about twenty people who converted to Islam," fundamentalist ", and had embarked on the spread of Islam, adding that" their commitment to lead them is often a desire to show that enthusiasm over an influx of brothers. "
وتطرقت المخابرات العامة في تقريرها الذي يرسم ملامح خريطة العمل الدعوي الإسلامي داخل السجون، إلى المدارس التي ينتمي إليها الدعاة؛ إذ أوضح تقريرها أن جماعة التبليغ والدعوة التي أتت من الهند وباكستان تُعد صاحبة النفوذ الأوفر بين سائر التيارات الأخرى داخل السجون الفرنسية؛ مشيراً إلى أن بداية نشاط الجماعة في البلاد بدأ عام 1972. Turning the GID in its report, which lays out the map of advocacy work within the Islamic prisons, to schools that belong to preachers; as explained her report that the group reporting and advocacy, who came from India and Pakistan are influential cheaper among all the other trends within the French prison; pointing out that the beginning activity of the group in the country began in 1972.
الإسلام وثقافة السجون الأمريكية Islam and the culture of American prisons
وما يدعو للتعجب أن يصبح الإسلام جزءًا هامًا من ثقافة السجون الأمريكية في العقود الثلاثة الأخيرة، وخاصة بعد أحداث الحادي عشر من سبتمبر، وتبلغ نسبة المساجين المسلمين في السجون الفيدرالية نسبة 6% من إجمالي (150) ألف سجين، هذا على الرغم من أن عدد المسلمين في الولايات المتحدة لا يتجاوز 2.5% من إجمالي عدد السكان. And calls for an exclamation point that Islam became an important part of culture of U.S. prisons in the last three decades, especially after the events of atheist of September, with an incarceration rate of Muslims in the federal prison for 6% of total (150) A prisoner, this despite the fact that the number of Muslims in the United States does not exceed 2.5% of the total population.
وتزيد نسبة المسلمين في بعض الولايات، ففي ولايتي نيويورك وبنسلفانيا تبلغ نسبة المسلمين 18% في السجون الفيدرالية، وفي سجن جزيرة ريكرس بولاية نيويورك المخصص لأخطر المجرمين تبلغ نسبة المساجين المسلمين 25% من إجمالي المساجين، أما في سجون الولايات المختلفة فلا توجد بيانات عن أعداد المساجين المسلمين فيها. The proportion of Muslims in some states, in the states of New York and Pennsylvania, the proportion of Muslims 18% in federal prisons, and prison island Rekers, New York, dedicated to the most dangerous offenders per prisoner Muslims 25% of the total prisoners, but in the prisons of various states, there are no data on the numbers of prisoners Muslims there.
و على الرغم من وجود خلاف كبير حول إجمالي عدد المسلمين في السجون الأمريكية، فإنه يوجد اتفاق عام على أن نسبة المسجونين من المسلمين إذا ما قورنت بعددهم الكلي فإنها تفوق بصورة كبيرة نسبة المسجونين من أي ديانة أخرى إلى عدد معتنقي هذه الديانة. And although there is considerable disagreement about the overall number of Muslims in American prisons, there is general agreement that the proportion of prisoners from the Muslims if their number compared to the total, it far outnumbers the proportion of prisoners than any other religion to the number of adherents of this religion.
ولم تثبت أية بيانات دقيقة لدى منظمات المسلمين الأمريكيين عن المسلمين في السجون الأمريكية، وتحاول بعض هذه المنظمات رصد ما قد يتعرض له المسلمون من حالات تفرقة أو سوء معاملة بسبب الدين، وقد سجل مجلس العلاقات الأمريكية الإسلامية منظمة (كير) في أحد تقاريره السنوية ما يقرب من (1522) حالة انتهاك لحقوق المسلمين في السجون الأمريكية. Did not establish any accurate data in organizations of Muslim Americans about Muslims in American prisons, and try some of these organizations monitor may be suffered by Muslims of cases of discrimination or abuse because of religion, and the Council's record on American Islamic Relations Organization (CAIR) in one of his annual reports about from (1522) case of violation of the rights of Muslims in American prisons.
وتتهم إدارة السجون الأمريكية على المستوي الفيدرالي ومستوى الولايات بأن الأساليب السيئة التي تنتهجها تلك الإدارة تؤدي إلى نمو ظاهرة العنف والوحشية والتطرف لدى المسجونين، وغالبًا ما تنتج عصابات عنيفة تقوم على أسس عنصرية ومتطرفة، كما أن السجناء الضعفاء يتعرضون لسوء المعاملة والاعتداءات الجنسية، لذا يتجمع المسجونون مع بعضهم البعض تحت ستار ديني أو لغوي أو اجتماعي أو إقليمي داخل السجون، من أجل الحصول على مميزات عضوية إحدى الجماعات، وما يوفره هذا من أمان وحماية وشعور بالانتماء. The administration has accused the American prison at the federal level and state level that the methods the bad policy of the Department lead to the growth of the phenomenon of violence and brutality and extremism among prisoners, often resulting in violent gangs founded on racist and extremist, and vulnerable prisoners are subjected to abuse and sexual assault, so gather prisoners with one another under the guise of religious, linguistic, social or regional prisons, in order to obtain the advantages of membership of one group, and provided that the safety and protection and a sense of belonging.
ولأن الإسلام ليس له سلطة أو مؤسسة مركزية تدير شؤونه لا في الولايات المتحدة، ولا في سجونها؛ يتم الاستعانة بمسلمين من كل ولاية لتقديم خدمات دينية، مثل الوعظ والإصلاح وإمامة الصلاة في بعض الأحيان، دون أدنى اهتمام من إدارات السجون بمؤهلات هؤلاء الوعاظ وصلاحيتهم للقيام بهذا الدور. Because Islam has no authority or central institution manages its affairs, not in the United States, or in prisons; is drawn Bmuslimn from each state to provide religious services, such as preaching and reform and lead the prayer in some cases, without any attention of the prison administration of the qualifications of these preachers and their suitability for this role.
و على الرغم من سوء المعاملة التي يتعرض لها المسجونون في أمريكا بصفة عامة، والمسلمين بصفة خاصة؛ إلاّ أن الإسلام ينتشر بصورة كبيرة بين من يقضون فترات في السجون الأمريكية، بنسبة تصل إلى أكثر من مثيلاتها خارج هذه السجون، وكان لما توفره تعاليم الإسلام العظيم من السماحة والخلق الرفيع بصفة عامة، والمساواة بين البشر بصفة خاصة دور كبير في جذب الأمريكيين الأفارقة بصورة أكبر من غيرهم لاتخاذ الإسلام دينًا لهم. In spite of ill-treatment of prisoners in America in general and Muslims in particular; however, that Islam is more common among those serving time in prisons of America, by up to more than their counterparts outside the prison, and they provided the teachings of Islam, the great High tolerance and creation in general, and equality among human beings in particular a significant role in attracting African-Americans more than others to take Islam as a religion to them.
وقد أصبح الإسلام خلال العقود الثلاثة الأخيرة أحد الألوية الهامة التي يتجمع تحتها أعداد كبيرة من المسجونين، لذلك تمثل هذه القضية عقبة كئوداً فيما يتعلق بانتشار الإسلام في الولايات المتحدة، واندماج الجالية الإسلامية مع بقية فئات المجتمع الأمريكي، لذلك تقوم منظمات صغيرة مثل "التجمع الإسلامي في أمريكا الشمالية" بإمداد مكتبات السجون بالكتب والمصاحف سعيًا للتعريف بالإسلام، ويدعم هذا التجمع الجهود الفردية لنشر الإسلام بين المساجين؛ لأنهم أكثر فئات المجتمع إقبالاً على الإسلام، وتحتوي معظم مكتبات السجون على نسخ من ترجمة معاني القرآن الكريم وتفسيرها باللغة الإنجليزية، وعدد من الكتب وأشرطة تعليمية تتناول المبادئ العامة والمفصلة التي يحتاجها المسلم الجديد في أمور العقيدة والعبادة والأخلاق والمعاملات، بلغة وأسلوب ميسر، بالإضافة إلى أشرطة فيديو لتعليم الوضوء والصلاة وسائر تعاليم الإسلام. It has become Islam during the last three decades, a brigade important of which are clustered beneath large numbers of prisoners, so is this issue a serious stumbling block with regard to spread of Islam in the United States, and the integration of the Muslim community with the rest of the categories of American society, so the small organizations such as "the Islamic Society of North America "supplying libraries prison of books and the Koran in order to introduce Islam and supports the grouping of individual efforts to spread Islam among prisoners; because they are more segments of society turning to Islam, and contains most of the libraries, prisons, copies of the Holy Quran translated and interpreted in English, and a number of books and tapes of educational dealing with general principles and detailed that a Muslim needs new issues of creed, worship, morality and transactions, in a language and style of the facilitator, in addition to the videos to teach ablution, prayer and other teachings of Islam.
الدين الثاني في سرعه انتشاره The second religion in its rapid spread
أما في بريطانيا فقد تضاعف عدد السجناء المسلمين خلال العقد الماضي، ما جعل الدين الإسلامي هو الدين الثاني من حيث المرتبة في سرعة انتشاره بين السجناء. In the UK, has doubled the number of Muslim prisoners in the past decade, making the religion of Islam is the second religion in terms of rank in the speed of its spread among the prisoners.
وقد توالت الاتهامات العديدة بوصف الدعاة في السجون البريطانية بالتشدد وزرع الأفكار الأصولية في أوساط المسلمين داخل السجون، إلاّ أن البروفيسور ( ديفيد ويلسون) وهو مأمور سجن سابق قد قام بدراسة حياة (4.200) سجين مسلم في بريطانيا، وتوصل إلى أنه ليس هناك أي دليل يشهد على توظيف دعاة متشددين في السجون البريطانية. Successive charges many as preachers in British jails get tough and the laying of fundamentalist ideas among Muslims in prisons, but that the professor (David Wilson), a warden previously had studied the life of (4.200) Muslim prisoner in Britain, and concluded that there is no evidence testifies advocates the recruitment of extremists in British prisons.
وجاء في تقرير حديث أعده (ويلسون) أن (130) إماماً عينتهم وزارة الداخلية البريطانية يواجهون بانتظام معاملة مسيئة وعنصرية؛ إذ ذكر التقرير أن الأئمة يواجهون ظروفاً لا تُطاق في السجون، وأنهم يؤدون دوراً عظيماً، ولا علاقة لهم بالدعوة إلى التشدد. A recent report prepared by the (Wilson) to (130) imam appointed by the British Home Office to face regularly treated abusive and racist; The report said that the imams are facing unbearable conditions in prison, and they are performing a great role, nothing to do with the invitation to extremism.
ويقول التقرير إن هناك روحاً من التضامن الملحوظ بين النزلاء المسلمين فيما يواجهونه من مصاعب في ممارسة شعائرهم، ومن المبالغة وصف هذا التضامن بالتشدد، كما أن وجهات نظر أئمة السجون لا تزال تخضع للمراقبة والتمحيص خاصة بعد هجمات الحادي عشر من سبتمبر. The report says that there is a spirit of solidarity among inmates notable Muslims in the difficulties faced in the practice of rituals, it is an exaggeration to describe this solidarity rigidly, and that the views of leaders of the prison is still under observation and scrutiny, especially after the attacks atheist ten of September.
وفي داخل السجون البريطانية كان هناك العديد من المسجونين الذين اعتنقوا الإسلام، ولكن هناك اتهمات عديدة من جانب السلطات البريطانية لمعتنقي الدين الإسلامي داخل السجون، فقد ذكر أحد التقارير أن بعض النزلاء الذين أعلنوا إسلامهم في السجن مؤخراً- وهو محكوم عليه بتهمة الاغتصاب – كان دافعة – كما يقول التقرير – إلى إعتناق الإسلام هو رغبته في الحصول على وجبات تتضمن لحماً مذبوحاً بالطريقة الإسلامية، ولا يزال غير المسلمين لا يقبلون فكرة تحوّل بعض النزلاء إلى الإسلام خلال قضاء فترة العقوبة في السجن. Within the British prisons there were many prisoners who convert to Islam, but there are recriminations many by the British authorities to the adherents of the Islamic religion in prisons, it was stated one of the reports that some inmates who have declared Islam in prison recently - a convicted on charges of rape - was driving - According to the report - to embrace Islam is the desire to receive the meals include meat, with his throat slashed the Islamic way, is still non-Muslims do not accept the idea of transferring some inmates to Islam during the period spent in prison.
وفي استراليا، فقد أعلنت السلطات الأسترالية أن عدداً من السجناء في السجون الأسترالية يعتنقون الدين الإسلامي، وأبدت تخوفها مما أسمته "إقبالهم على طروحات إسلامية متطرفة". In Australia, the Australian authorities have announced that a number of prisoners in the Australian convert to Islam, and expressed fears what it called the "motivation to the arguments of Islamic extremist".
وقال (رون وودهام) محافظ الإصلاحيات والسجون في ولاية نيو ساوث ويلز حيث أكبر سجون البلاد: "إن العديد من السجناء يعتنقون طول الوقت الدين الإسلامي He (Ron Woodham) Governor of corrections and prisons in the state of New South Wales, where the biggest prisons in the country: "Many inmates convert to Islam all the time
zayani1.wordpress.com
إرسال تعليق