صومه صلى الله عليه وسلم Fast peace be upon him

This profile describing the fasting of the Prophet - peace be upon him - and the duties and ethics and prayers in the rule of fasting and the categories of people in it, and breaking the fast, and other benefits on the brief, and we ask God to help the Muslims to apply the Sunnah of their Prophet peace be upon him in every nook and cranny , and God bless.

تعريف الصيام: The definition of fasting:

هو التعبد لله تعالى بترك المفطرات من طلوع الفجر إلى غروب الشمس. Is to worship Allaah leave breaking the fast from dawn to sunset.

صيام رمضان: Fast of Ramadan:

أحد أركان الإسلام العظيمة، لقول النبي -صلى الله عليه وسلم- "بني الإسلام على خمس: شهادة أن لا إله إلا الله، وأن محمداً رسول الله، وإقام الصلاة، وإيتاء الزكاة، وصوم رمضان، وحج البيت الحرام" [متفق عليه] . One of the pillars of Islam great, because the Prophet - peace be upon him - "Islam is built upon five things: testifying that there is no god but Allah and that Muhammad is the Messenger of Allah, establishing prayer, paying zakat, fasting Ramadan, pilgrimage to the Sacred House" [agreed].

الناس في الصيام: People in the fast:

الصوم واجب على كل مسلم بالغ عاقل قادر مقيم . Fasting is obligatory for every sane adult Muslim who is able resident.

الكافر لا يصوم، ولا يجب عليه قضاء الصوم إذا أسلم . The infidel does not fast, and should not make it up fast if he becomes Muslim.

الصغير الذي لم يبلغ لا يجب عليه الصوم ، لكن يؤمر به ليعتاده . Little, who has not attained should not be fast, but ordered him to get used to.

المريض مرضاً طارئاً ينتظر برؤه يفطر إن شق عليه الصوم ويقضى بعد برئه . Sick, emergency recovery, expected to break the fast and too hard for him after he recovers eliminated.

المجنون لا يجب عليه الصوم ولا الإطعام عنه وإن كان كبيراً ، ومثله المعتوه الذي لا تمييز له، والكبير الذي لا تمييز له. Crazy is not obliged to fast or feed the poor, although it was great, and like a boob who has no understanding, and significant, which does not distinguish him.

العاجز عن الصوم لسبب دائم كالكبير والمريض مرضاً لا يرجى برؤه - يطعم عن كل يوم مسكيناً . Unable to fast for a reason lasting Kkaber person is sick and no hope of recovery - feed one person for each day.

الحامل والمرضع إذا شق عليهما الصوم من أجل الحمل أو الرضاع ، أو خافتا على ولديهما، تفطران وتقضيان الصوم إذا سهل عليهما وزال الخوف. Pregnant and breastfeeding women if too difficult for them to fast for pregnancy or breastfeeding, or if they fear for their children, and calls on them Taftran fast if easy access to them and still fear.

الحائض والنفساء لا تصومان حال الحيض والنفاس ، وتقضيان ما فاتهما. Menstruating or bleeding following childbirth do not Tsoman when she is menstruating or bleeding following childbirth, and calls on them to their death.

المضطر للفطر لإنقاذ معصوم من غرق أو حريق يفطر لينقذه ويقضي. Conditioned to mushroom to save is immune to drowning, fire break to save him and the judge.

المسافر إن شاء صام وإن شاء أفطر وقضى ما أفطره، سواءً كان سفره طارئاً كسفر العمرة أم دائما كأصحاب سيارات الأجرة فيفطرون إن شاءوا ما داموا في غير بلدهم. Traveler willing to break it fast and spent vow, whether he is traveling an emergency such as for travel or pilgrimage always taxis Viaftron as subjects if they wish as long as they not in their country.

أحكام الصيام: The provisions of fasting:

1- النيـــة: 1 - Intention:

وجوب تبييت النية في صوم الفريضة قبل طلوع الفجر، لقول النبي -صلى الله عليه وسلم-: "من لم يُجمِع الصيام قبل الفجر فلا صيام له" [صحيح أبي داود] . Swap must be faith in the obligatory fast before dawn, because the Prophet - peace be upon him -: "Whoever does not intend to fast before dawn, not fast for him" [Saheeh Abi Dawood].

وقال - صلى الله عليه وسلم-: "من لم يبيت الصيام من الليل فلا صيام له" [صحيح النسائي]. He said - peace be upon him -: "Whoever does not intend to fast from the night she should not fast for him" [True Women]. والنية محلها القلب، والتلفظ بها لم يرد عن النبي -صلى الله عليه وسلم- ولا عن أحد من أصحابه رضي الله عنهم . The intention is the heart, and uttered not narrated from the Prophet - peace be upon him - and for one of his companions may Allah be pleased with them.

2- وقت الصوم: 2 - The time of fasting:

قال تعالى: {وكلوا واشربوا حتى يتبين لكم الخيط الأبيض من الخيط الأسود من الفجر} [البقرة: 187] . He says: (and eat and drink until the white thread appears to you from the black thread of dawn) [Baqarah: 187]. والفجر فجران: By the dawn Vjeran:

الفجر الكاذب: وهو لا يُحِلُ صلاة الصبح، ولا يُحرِمُ الطعام على الصائم، وهو البياض المستطيل الساطع المُصعَّد كذنب السرحان . False dawn: It is not permissible for the morning prayer, and deprived of food on the fast, which is the white rectangle bright elevator Kznb Sarhan.
الفجر الصادق: وهو الذي يحرم الطعام على الصائم ، ويحل صلاة الفجر، وهو الأحمر المستطيل المعترض على رؤوس الشعاب والجبال The true dawn: which it is haraam to fast food, and solve the dawn prayer, a red rectangle on the heads of Interceptor coral and mountains
فإذا أقبل الليل من جهة الشرق وأدبر من جهة الغرب وغربت الشمس فليفطر. If the night comes from the east and gone from the west and the sun sets break his fast. قال صلى الله عليه وسلم: "إذا أقبل الليل من هاهنا وأدبر النهار من هاهنا، وغربت الشمس فقد أفطر الصائم" [متفق عليه]. He said peace be upon him: "If the night comes from here and gone by day from here, and the sun has set fast fast" [agreed]. وهذا أمر يتحقق بعد غروب قرص الشمس مباشرة وإن كان ضوءها ظاهراً. This is achieved after sunset the sun directly and its light was visible.

3- السحور: 3 - sahoor:

قال -صلى الله عليه وسلم-: "فصل ما بين صيامنا وصيام أهل الكتاب أكلة السحر" [رواه مسلم] وقال -صلى الله عليه وسلم-: "البركة في ثلاثة: الجماعة، والثريد، والسحور" [صحيح رواه الطبراني في الكبير]، وكون السحور بركة ظاهرة لا ينبغي تركه، لأنه اتباع للسنة، ويقوي على الصيام. Said - peace be upon him -: "The thing that differentiates between our fasting and fasting people of the Book Eaters witchcraft" [Narrated by Muslim] And he said - peace be upon him -: "Pond in three: Community, porridge, and Suhour" [Saheeh hadeeth that in the great], The fact that phenomenon sahoor pool should not be left, because the followers of the year, and strengthens the fast. وهو الغذاء المبارك كما سماه الرسول -صلى الله عليه وسلم-: "هلمّ إلى الغذاء المبارك" [صحيح أبي داود]، وقال صلى الله عليه وسلم: "السحور أكلة بركة فلا تدعوه ولو أن يجرع أحدكم جرعة من ماء، فإن الله وملائكته يصلون على المتسحرين" [حسن رواه الإمام أحمد] . A food blessed what he called the prophet - peace be upon him: - "Come to the food blessed" [Saheeh Abi Dawood], and said peace be upon him: "suhur eaters pool do not call him even though the dosing of you a dose of water, Allah and His angels send blessings on the Almtsharin "[Narrated by Imam Ahmad Hassan]. وقال -صلى الله عليه وسلم-: "نعم سحور المؤمن التمور" [صحيح أبي داود]. He said - peace be upon him -: "Yes suhoor insured dates" [Saheeh Abi Dawood]. وكان من هديه تأخير السحور إلى قبيل الفجر. It was a gift to delay suhoor before dawn.

4- ما يجب على الصائم تركه: 4 - What should be on the fast left:

قول الزور: قال صلى الله عليه وسلم : "من لم يدع قول الزور والعمل به فليس لله عز وجل حاجة أن يدع طعامه وشرابه" [رواه البخاري] . False: He said peace be upon him: "Whoever does not give false speech and acting upon it is no need for God to let his food and drink" [Bukhari].
اللغو والرفث: قال : صلى الله عليه وسلم: "ليس الصيام من الأكل والشراب ، وإنما الصيام من اللغو والرفث ، فإن سابَّـك أحد أو جَهِل عليك فقل : إني صائم" [صحيح ابن خزيمة] . Idle and obscene speech: he said: peace be upon him: "No fasting from food and drink, rather fasting from idle and obscene speech, the SABIC one or ignorance you say: I am fasting" [Saheeh Ibn Khuzaymah].
5- ما يباح للصائم: 5 - What is permissible for the fasting person:

الصائم يصبح جنباً: عن عائشة أن النبي صلى الله عليه وسلم: "كان يدركه الفجر وهو جنب من أهله ثم يغتسل ويصوم" [متفق عليه] . Fast becoming side: Aisha that the Prophet peace be upon him: "It was well understood by the dawn side of his family and then washed and fast" [agreed].
السواك للصائم: قال صلى الله عليه وسلم: "لولا أن أشق على أمتي لأمرتهم بالسواك عند كل وضوء " [متفق عليه] . Siwaak fasting: He said peace be upon him: "If not for that too hard for my commanded them to use at each light" [agreed]. فلم يخص الرسول صلى الله عليه وسلم الصائم من غيره، ففي هذا دلالة على أن السواك للصائم ولغيره عند كل وضوء وكل صلاة عام، وفي كل الأوقات قبل الزوال أو بعده. Not for the Prophet peace be upon him fast, otherwise, In This indicates that the siwaak fasting and other at every light and every prayer in general, at all times before noon or after.
المضمضة والاستنشاق: كان صلى الله عليه وسلم يتمضمض ويستنشق وهو صائم ، لكنه منع الصائم من المبالغة فيهما، قال صلى الله عليه وسلم: "وبالغ في الاستنشاق إلا أن تكون صائماً" [صحيح أبي داود] . Rinsing the mouth and nose: The peace be upon him should rinse your mouth and inhale when he is fasting, but was prevented from excessive fasting where, he said, peace be upon him: "The adults in the nose unless you are fasting" [Saheeh Abi Dawood].
المباشرة والقبلة للصائم: عن عائشة رضي الله عنها قالت : "كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يقبّل وهو صائم، ويباشر وهو صائم، ولكنه كان أملككم لإربه" [متفق عليه]. Direct and kiss for the fasting person: Aisha may Allah be pleased with her: "The Messenger of Allah peace be upon him accept that he is fasting, and will start when he is fasting, but it was actually seduces Omlkkm to" [agreed]. ويكره ذلك للشباب دون الشيخ، قال صلى الله عليه وسلم: "... إن الشيخ يملك نفسه" [صحيح رواه أحمد] . And dislikes for the young people under the Sheikh, said peace be upon him: "... The sheikh has the same" [Narrated by Ahmad, Saheeh].
تحليل الدم وضرب الإبر التي لا يقصد بها التغذية: فإنها ليست من المفطرات، لأنها ليست مغذية ولا تصل إلى الجوف. Analysis of blood and needles that do not hit the intended nutrition: they are not breaking the fast, because they are not nutritious and do not reach the stomach.
قلع السن: لا يفطر الصائم. Tooth extraction: does not break the fast.
ذوق الطعام: وهذا مقيد بعدم دخوله الحلق، وكذلك الأمر بمعجون الأسنان. Tasting food: This is not to be entering the throat, as well as command toothpaste teeth. لما ورد عن ابن عباس رضي الله عنه: "لا باس أن يذوق الخل أو الشيء ما لم يدخل حلقه وهو صائم" [رواه البخاري] . The report narrated from Ibn Abbas, may Allah be pleased with him: "Do not Pass the vinegar to taste or thing unless it enters the throat when he was fasting" [Bukhari].
الكحل والقطرة ونحوهما مما يدخل العين: هذه الأمور لا تفطر سواء وجد طعمه في حلقه أم لم يجده ، وقال الإمام البخاري في صحيحه: "ولم ير أنس والحسن وإبراهيم بالكحل للصائم باساً " . Kohl and drop and the like which enters the eye: these things do not break the fast whether it exists or taste in his throat did not find him, and Imam al-Bukhaari in his Saheeh: "He did not see Anas, al-Hasan, Ibrahim congregation for the fasting person clothes."
6- الإفطـار : 6 - Breakfast:

تعجيل الفطر من سنة النبي -صلى الله عليه وسلم- وفيه مخالفة اليهود والنصارى ، فإنهم يؤخرون ، وتأخيرهم له أمد ، وهو ظهور النجم .. Hastening to break the Sunnah of the Prophet - peace be upon him - and the violation of the Jews and the Christians, they delay, and delay him long, is the emergence of the star .. قال -صلى الله عليه وسلم-: "لا يزال الناس بخير ما عجلوا الفطر" [متفق عليه] . Said - peace be upon him -: "The people hurry up the fine-Fitr" [agreed]. وقال - صلى الله عليه وسلم-: "لا تزال أمتي على سنتي ما لم تنتظر بفطرها النجوم" [صحيح ابن حبان] . He said - peace be upon him -: "My ummah will continue for the years that did not wait for Pftrha stars" [Saheeh Ibn Hibbaan].
الفطر قبل صلاة المغرب: عن أنس رضي الله عنه قال: "كان رسول الله -صلى الله عليه وسلم- يفطر قبل أن يصلي" [حسن رواه أبو داود] . Fast just before Maghrib prayer: Anas may Allah be pleased with him said: "The Messenger of Allah - peace be upon him - break his fast before praying" [Narrated by Abu Dawood Hassan].
على ماذا يفطر؟ What do fast? عن أنس بن مالك رضي الله عنه قال : "كان النبي - صلى الله عليه وسلم - يفطر على رطبات قبل أن يصلي، فإن لم يكن رطبات فتمرات، فإن لم يكن تمرات حسا حسوات من ماء" [ صحيح أبي داود ] . Anas ibn Maalik, may Allah be pleased with him said: "The Prophet - peace be upon him - break the fast with fresh dates before praying, is not Vtmrat fresh dates, the dates was not a sense of dates," [Saheeh Abi Dawood].
ماذا يقول عند الإفطار؟ What to say when breaking the fast? قال - صلى الله عليه وسلم- : "للصائم عند فطره دعوة لا ترد" [صحيح ابن ماجه] . Said - peace be upon him -: "for the fasting person when breaking his fast will not be rejected" [Saheeh Ibn Majah]. وكان يدعو -صلى الله عليه وسلم- عند إفطاره: "ذهب الظمأ وابتلت العروق، وثبت الأجر إن شاء الله" [صحيح أبي داود] . He called for - peace be upon him - when breaking the fast: "Thirst is gone and afflicted veins, and proved to pay, God willing," [Saheeh Abi Dawood].
7- مفسدات الصوم : 7 - Things which invalidate the fast:

الأكل والشرب متعمداً : سواء كان نافعاً أم ضاراً كالدخان. Eating and drinking deliberately: Whether it is beneficial or harmful smoke. أما إذا فعل ذلك ناسياً أو مخطئاً أو مكرهاً فلا شيء عليه إن شاء الله . If you did it by mistake or wrong or there is no compulsion to do anything, God willing. قال صلى الله عليه وسلم: "إذا نسي فأكل وشرب فليتم صومه ، فإنما أطعمه الله وسقاه" [متفق عليه] . He said peace be upon him: "If he forgets and eats and drink, let him complete his fast, it will feed him and God gave him to drink" [agreed].
تعمد القيء: وهو إخراج ما في المعدة عن طريق الفم لقوله صلى الله عليه وسلم: "من ذرعه القيء فليس عليه قضاء، ومن استقاء فليقض" [صحيح أبي داود] فإن قاء من غير قصد لم يفطر . Deliberately vomiting: This is the output of the stomach through the mouth for saying peace be upon him: "Whoever can not help vomiting does not make it up, and is drawn to make up that" [Saheeh Abi Dawood] The meeting did not inadvertently break the fast.
الجماع: وإذا وقع في نهار رمضان من صائم يجب عليه الصوم فعليه مع القضاء كفارة مغلظة وهي عتق رقبة ، فإن لم يجد فصيام شهرين متتابعين ، فإن لم يستطع فإطعام ستين مسكيناً . Intercourse: If signed on the day of Ramadan fasting must fast with an actual offer expiation thickener which is freeing a slave, did not have to fast for two consecutive months, if he can not must feed sixty poor persons.
الحقن الغذائية: وهي إيصال بعض المواد الغذائية إلى الأمعاء أو إلى الدم بقصد تغذية المريض ، فهذا النوع يفطر الصائم ، لأنه إدخال إلى الجوف. Injection food: They deliver some food to the intestines to the blood or with a view to feeding the patient, this type break the fast, because the introduction of the stomach.
الحيض والنفاس: خروج دم من المرأة في جزء من النهار سواء وجد في أوله أو آخره أفطرت وقضت. Menstruation and puerperium: is the blood of women in part of the day, whether found in the beginning or the end broke and died.
إنزال المني: يقظة باستمناء أو مباشرة أو تقبيل أو ضم أو نحو ذلك، وأما الإنزال بالاحتلام فلا يفطر لأنه بغير اختيار الصائم . Emission of semen: vigilance Bastmana or directly or kissing, or combine or so, and the landing erotic not break his fast for it to be chosen fast.
حقن الدم: مثل أن يحصل للصائم نزيف فيحقن به دمه تعويضاً عما نزف منه. Injection of blood: for example, to get the fasting blood bleeding Faihguen by compensation for hemorrhage from it.
8- القضــاء: 8 - the judiciary:

يستحب المبادرة إلى القضاء وعدم التأخير ، ولا يجب التتابع في القضاء . The initiative is recommended to justice and not to delay, and should not relay in the judiciary. أجمع أهل العلم أن من مات وعليه صلوات فاتته فلا يقضي عنه ، وكذلك من عجز عن الصيام لا يصوم عنه أحد في حياته، بل يطعم عن كل يوم مسكيناً ... The scholars are agreed that whoever dies and by the prayers missed not spend it, as well as the inability to fast is not fast by one in his life, but feed one person for each day ... ولكن من مات وعليه صوم صام عنه وليه ، لقوله -صلى الله عليه وسلم-: "من مات وعليه صوم صام عنه وليه" [متفق عليه] . But it died and fast fasted for and why, saying - peace be upon him -: "Whoever dies owing fasts fasted for Les" [agreed].

9- قيام الليل ( التراويح ): 9 - the night (Taraweeh):

لقد سن الرسول -صلى الله عليه وسلم- قيام رمضان جماعة، ثم تركه مخافة أن يفرض على الأمة فلا تستطيع القيام بهذه الفريضة. The age of the Prophet - peace be upon him - a group of Ramadan, and then left for fear of imposing on the nation you can not carry out this duty. وعدد ركعاتها ثمان ركعات دون الوتر لحديث عائشة رضي الله عنها: "ما كان النبي -صلى الله عليه وسلم- يزيد في رمضان ولا في غيره على إحدى عشرة ركعة" [متفق عليه]. And the number of rak'ahs eight rak'ahs without tendon of the hadeeth of Aisha, may Allah be pleased: "What was the Prophet - peace be upon him - more than in Ramadan or any other eleven rak'ahs" [agreed].

ولما أحيا عمر بن الخطاب رضي الله عنه هذه السنة جمع إحدى عشرة ركعة، وصلّوا في زمانه ثلاثة وعشرين، وصلّوا بعده تسعاً وثلاثين ركعة، والعمل على ثلاثة وعشرين كما في صلاة الحرمين الشريفين، وهو قول الأئمة الثلاثة وغيرهم. As the revived Omar Bin Al Khattab may Allah be pleased with him this year's collection of eleven rak'ahs, arrived in his time, twenty-three, arrived after the thirty-nine rak'ahs, and work on the twenty-three, as in the prayer of the Two Holy Mosques, is the view of the three imams, and others.

ومما ابتلي به المسلمون اليوم في صلاة التراويح السرعة في القراءة وفي الركوع والسجود وغير ذلك. It is plagued by Muslims in Taraweeh prayer day speed reading and bowing and prostrating, and so on. وهذا مخل بالصلاة ، مذهب لخشوعها ، وقد يبطلها في بعض الحالات ... This violation of prayer, the doctrine of humility, has been vitiated in some cases ... والله المستعان And God used

10- زكاة الفطر: 10 - Zakaat al-Fitr:

وهى فرض لحديث ابن عمر رضي الله عنه : "فرض رسول الله - صلى الله عليه وسلم - زكاة الفطر من رمضان على الناس " [متفق عليه]. Is the imposition of the hadeeth of Ibn Omar may Allah be pleased with him: "The Messenger of Allah - peace be upon him - Zakaat al-Fitr of Ramadan for the people" [agreed]. وتجب زكاة الفطر على الصغير والكبير ، والذكر والأنثى ، والحر والعبد من المسلمين ومقدارها صاع من غالب قوت البلد إذا كان فاضلاً عن قوت يومه وليلته وقوت عياله ، والأفضل فيها الأنفع للفقراء Zakaat al-Fitr and must be on the big and small, male and female, slave and free of Muslims and the amount of the local staple food for most of the country if the surplus to the next meal and night and the food of his family, and better the more useful for the poor
ووقت إخراجها: يوم العيد قبل الصلاة ، ويجوز قبله بيوم أو يومين ، ولا يجوز تأخيرها عن يوم العيد. At the time of graduation: the day of Eid before the prayer, and may be accepted by one or two days, and may be delayed for a day of Eid.


http://zayani1.wordpress.com
http://www.sotk.org/

Post a Comment

أحدث أقدم