قال ابن إسحاق مستدلاً على ما قال الله تعالى (شهر رمضان الذي أنزل فيه القرآن هدى للناس) (البقرة 185). His son Isaac Mstdla on what God said (the month of Ramadan in which was revealed the Qur'aan, a guidance for mankind) (al-Baqarah 185). فقيل: في عشرة. It was said: in the session.
وروى الواقدي عن أبي جعفر الباقر أنه قال: كان ابتداء الوحي إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم يوم الإثنين، لسبع عشرة ليلة خلت من رمضان وقيل: في الرابع والعشرين منه. Waaqidi narrated from Abu Jafar al-Baqir said: "The Beginning of Revelation to the Messenger of Allah peace be upon him on Monday, seven years ago on the night of Ramadan, it was said: In the twenty-fourth of it. قال الإمام أحمد: عن واثلة بن الأسقع: أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: (أنزلت صحف إبراهيم أول ليلة من رمضان وأنزلت التوراة لست مضت من رمضان والإنجيل لثلاث عشرة ليلة خلت من رمضان وأنزل القرآن لأربع وعشرين خلت من رمضان). Imam Ahmad said: For Ben died Asqa: that the Messenger of Allah peace be upon him said: (revealed Scriptures of Ibrahim the first night of Ramadan, the Torah are not of Ramadaan and the Bible on the thirteenth night free of Ramadan, and sent down the Quran for the twenty-fourth of Ramadan).
أما قول جبريل (إقرأ) فقال: (ما أنا بقارئ) فالصحيح أن قوله (ما أنا بقارئ) نفي، أي لست ممن يحسن القراءة، وممن رجحه النووي، وقبله الشيخ أبو شامة. The words of Gabriel (Read) said: (I am a reader) the correct view is that saying (I am a reader) denied, no not one to improve reading, and those who favored nuclear, and before Sheikh Abu Shama. ومن قالك أنها استفهامية، فقوله بعيد، لأن الباء لا تزاد في الإثبات. It told you it Astvhammep quoted above, remote, because the "B" is not added to the Evidence. ويؤيد الأول رواية أبي نعيم فمن حديث المعتمر بن سليمان عن أبيه: فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم وهو خائف يرعد: (ما قرأت كتاباً قط، ولا أحسنه، وما أكتب وما أقرأ) فأخذه جبريل، فغته غتاً شديداً، ثم تركه فقال له: إقرأ فقال محمد صلى الله عليه وسلم (ما أرى شيئاً أقرأه، وما أقرأ وما أكتب) يروي: (فغطني) كما في الصحيحين: (وغتني) ويروي: (قد غتني) أي خنقني) حتى بلغ مني الجهد) يروي بضم الجيم وفتحها، وفعل به ذلك ثلاثاً. And supported by the report narrated by Abu Na'im is a modern pilgrim Bin Sulaiman, from his father: The Messenger of Allah peace be upon him, afraid thunder: (What I read a book ever, and well done, so what I write and read) took him Gabriel, Vgth languages is severe, then left and said to him: Read said Mohammed peace be upon him (as I see something I read, and read and write) tells: (Vgtunai) and in the correct: (and Gtini) tells: (you may Gtini) any Khangueni) until he reached me, voltage) tells the annexation gym and open, and did by the three.
قال أبو سليمان الخطابيك وإنما فعل ذلك به لاحتمال ما كلفه به من أعباء النبوة. Abu Suleiman Ktabec but to do so by the prospect of what it cost him the burden of prophecy. ولذلك كان يعتريه مثل خال المحموم، وتأخذه الرحضاء: أي البهر والعرق. Therefore, it was marred such as free feverish, and she takes Alrhouda: Any Albehr and race. وقال غيره: إنما فعل ذلك لأمور: منها: أن يستيقظ لعظمة ما يلقى إلأيه بعد هذا الصنيع المشق على النفوس، كما قال تعالى: (إنا سنلقي عليك قولاً ثقيلاً) (المزمل 5). Someone else said: it did so for several reasons: such as: to wake up to the greatness of the cast verse after this deed Alamishq the soul, as Allah said: (We will come to thee a weighty) (Muzzammil 5). ولهذا كان عليه الصلاة والسلام إذا جاءه الوحي يحمر وجهه ويتفصد جبينه عرقاً في اليوم الشديد البرد. That is why it was prayer and peace if he received revelation Yuhmur Itvsd face and forehead sweating in a very cold day.
وقوله: فرجع بها رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى خديجة يرجف فؤاده. And he said: came back with the Messenger of Allah peace be upon him to Khadija Revelation. وفي رواية: بوادره. In the novel: heralds. جمع بادرة، قال أبو عبيدة: وهي لحمة بين المنكب والعنق. Collection initiative, "said Abu Obeida: the meat between the shoulder and neck. وقال غيره: هو عروق تضطرب عند الفرع. Someone else said: It is the veins of the buttocks at the branch. وفي بعض الروايات: ترجف بآدله، واحدتها بادلة، وقيل بادل، وهو ما بين العنق والترقوة. In some novels: doth its evidence, and Ahdtha with evidence, and was swapped, which is between the neck and collarbone. وقيل: أصل الثدي. And it was: out of the breast. وقيل: لحم الثديين. It was: meat breasts. وقيل: غير ذلك. It was said: Not so.
فقال: (زملوني زملوني) فلما ذهب عنه الروع، قال لخديجة: (مالي؟ أني شيء عرض لي؟) وأخبرها ما كان من الأمر، ثم قال صلى الله عليه وسلم (لقد خشيت على نفسي) وذلك لأنه شاهد أمراً لم يعهده قبل ذلك، ولا كان في خلده ولهذا قالت خديجة أبشر كلا والله لا يخزيك الله أبداً. He said: "(angel Gabriel These words) when he went by branches, said to Khadija: (Mali? I have something to display to me?) And told her what was it, then he said peace be upon him (I feared for myself) because he saw something has never been attempted before, nor was immortalized in and preach the gospel that said Khadija both God and God never does not disgrace. قيل من الخزي وقيل: من الحزن. Was the shame and said: of grief. وهذا لعلمها بما أجرى الله به جميل العوائد في خلقه، أن من كان متصفاً بصفات الخير لا يخزى في الدنيا ولا في الآخرة. This is knowing what God had created the stock returns, that it was a good display qualities not be ashamed in this world nor in the Hereafter. ثم ذكرت له من صفاته الجليلة ما كان من سجاياه الحسنة، فقالت: إنك لتصل الرحم، وتصدق الحديث - وقد كان مشهوراً ذلك صلوات الله وسلاه عليه عند الموافق والمفارق - وتحمل الكل (أي: عن غيرك) نعطي صاحب العيلة ما يريحه من ثقل مؤونة عياله، وتكسب المعدوم (أي تسبق إلى فعل الخير، فتبادر إلى إعطاء الفقير، فتكسب حسنته قبل غيرك) ويسمى الفقير معدوماً لن حياته ناقصة، فوجوده وعدمه سواء كما قال بعضهم. Then stated his great qualities was of qualities of good, she said: you have to reach the uterus, and ratify the talk - was known that God and prayers Sla it when approved and crossroads - and bear all (ie: for someone else) to give the penury that relieve him of the weight of the pantry dependents , earn zero (ie, before to do good, it wants to give the poor, win good deeds before others) and will not be called poor non-existent life incomplete, its presence and whether or not said some of them.
zayani1.wordpress.com
إرسال تعليق